Byggmax, k-rauta, bauhaus, rusta, jula, burger king (behövde paus innan jag orka leta vidare), biltema, harald nyborg, ikea, biltema igen. Köpte 59mm på biltema o kapar dom för hand. Blir nog bra.

Arbetsbänk med en klämskruv som håller fast en metallprofil vid kapning, och verktyg på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Det slår aldrig fel! Exakt så är det verkligen alltid när jag ska ha nån specifik skruv eller plåtdetalj.

kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Om det är en viktig kund, borde du varit lite snabbare/tidigare att fixa rätt grejor, då kan man inte vänta till sista minuten.
Viktiga kunder (stora pengar) då fixar jag grejor omedelbums.
Du är duktig du, ett riktigt föredöme för oss alla!

Framför allt var ju ditt inlägg riktigt hjälpsamt, precis som det oerhört intelligenta och konstruktiva från Martenw så bidrog det ju garanterat till att lösa ts problem.

Det är precis den attityden som gör Byggahus till ett så enastående forum...
//Ronnie

• Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
59 verkar vara standard. Kollade mina gömmor från kasserade bord. Både 50-tal och Ikea 90-tal hade 59 mm. Bra att det verkade lösa sig!

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Om det är en viktig kund, borde du varit lite snabbare/tidigare att fixa rätt grejor, då kan man inte vänta till sista minuten.
Viktiga kunder (stora pengar) då fixar jag grejor omedelbums.
Nu är det bara så att OlaC har hållit på hela veckan att göra saker åt andra mycket viktiga kunder så då är det lite svårt att hinna planera för bara viktiga kunder, typ....

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Haha, det här har ju potential att utvecklas till en
prototypen prototypen skrev:
Nu är det bara så att OlaC har hållit på hela veckan att göra saker åt andra mycket viktiga kunder så då är det lite svårt att hinna planera för bara viktiga kunder, typ....
Precis, dom ringde o sa nåt om nån ny kungabebis som behövde ståndmässig spjälsäng att sova i, då får man ju ställa upp.

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Fick man tillfälle att besöka favoritstället Bauhaus (ironi). Lyfte luren för 10min sen, väntar fortfarande på att det ska hända nåt.

Hur i hela friden kan det här stället va fullt av folk?

[bild]
Står inte en anställd 1 meter bort? :p

B Broken arrow skrev:
Står inte en anställd 1 meter bort? :p
Jo, upptagen med kund. Ändå hoppfullt men hade stått vid nödtelefonen en bra stund när dom dök upp.

Slår aldrig fel på Bauhaus. När man är inne och slötittar för att fördriva tiden under en lunch så kommer det fram 100 personer och undrar om de kan sälja nåt till mig. När jag har akut bråttom att hitta något finns det aldrig någon att få tag på.

Slutsats: Kom in mitt på dagen en vardag och se uttråkad ut. Då får man hjälp.

Jag var där på nyårsafton en gång och hade TRE anställda som hjälpte mig med lite färg. Men det blir ju bökigt i längden att samordna sina inköp så att man gör alla på nyårsafton.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.