Ska försöka göra ett ryck med mitt bastuprojekt och tänka beställa hem panel. Tyvärr verkar det vara ont om den varan på de flesta ställen...

I alla fall står jag i valet och kvalet om jag ska ha värmebehandlad asp eller al. Är inte Al ganska mörk? Blir den dessutom värmebehandlad borde den bli väldigt mörk?

Jag har hittat 2 bilder hos en leverantör men funderar på om dom är rättvisande eller om man har tonat om dom i datorn bara.

Vad säger ni?
Värmebehandlad al
Interiör av bastu med värmebehandlad träpanel och belysning längs bänkarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Värmebehandlad asp
Inredning av bastu med ljusa träpaneler på väggar och bänkar, integrerad belysning, och en bastuugn i mitten.
Skapa konto

Här ett par bilder på min värmebehandlad asp. Jag har inte justerat bilderna.

• Värmebehandlad asp panel på ett snedtak med infällda spotlights och vitmålade väggar.
    Skapa konto
  • En hörn av ett rum med väggar klädda i värmebehandlad asp och en granitbänk nära ett golv i sten.
    Skapa konto
  • Trappa och vägg klädda med värmebehandlad asp i ett hem.
    Skapa konto
Grymt! Är det samma "färg" eller nyans på allt trä? Taket ser mycket ljusare ut...

B bobman skrev:
Grymt! Är det samma "färg" eller nyans på allt trä? Taket ser mycket ljusare ut...
Ja, alla bilder är med samma värmebehandlade asp med en och samma nyans. Ljuset i de olika bilder får det att se ljusare/mörkare ut.

B bobman skrev:
N Nikorasu skrev:
Ja, alla bilder är med samma värmebehandlade asp med en och samma nyans. Ljuset i de olika bilder får det att se ljusare/mörkare ut.
Ok! Riktigt snygg bastu, gillar verkligen den lite bredare panelen.

Håller tummarna att någon har en "äkta" bild på värmebehandlad al också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.