Vi byggde ut men tyvärr tänkte byggarna fel och satte takstolar i höjd med de i befintligt hus där paneltaket är spikat direkt mot takstolarna. eftersom vi inte ville ha lägre takhöjd (har redan 230) så löste vi det genom att vi satte brädor mellan takstolarna innan vi plastade så vi kan spika panelen direkt mot. Min fråga är i badrummet, behöver vi sänka taket och ha gles där, det står överallt att man ska ha luftspalt. Men jag har lite svårt att se funktionen. Det är ju ingen luftomsättning i luftspalten ändå? Vi kommer dessutom ha ordentlig mekanisk ventilation så jag tvivlar på att luftspalten gör till eller ifrån, men är det nån som har andra erfarenheter?