5 972 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Panelbyte
Vad tror ni är bäst?
Vi ska byta panel på huset, vi har fjällpanel i dag och ska byta till lockpanel.
Vilket är klokast att göra riva bort all gammal panel och regla om och isolera ordentligt?
Eller att regla om på gamla panelen och bara tilläggsisolera?
Huset är sedan 1958 och inte alltför vindtätt.
Vi ska byta panel på huset, vi har fjällpanel i dag och ska byta till lockpanel.
Vilket är klokast att göra riva bort all gammal panel och regla om och isolera ordentligt?
Eller att regla om på gamla panelen och bara tilläggsisolera?
Huset är sedan 1958 och inte alltför vindtätt.
thx, det är det som ligger mig närmast till hands.
Jag fick en massa tips hur jag skulle göra när jag bytte tak, och ett var att behåll gamla läkten för det går fortare att byta.
Jag gjorde inte som mina tipsare utan bytte papp och läkt, så vet man att det är ordentligt gjort.
Likadant med panelprojektet så jobbar jag gärna lite extra så vet man att det blir bra gjort.
Peter
Jag fick en massa tips hur jag skulle göra när jag bytte tak, och ett var att behåll gamla läkten för det går fortare att byta.
Jag gjorde inte som mina tipsare utan bytte papp och läkt, så vet man att det är ordentligt gjort.
Likadant med panelprojektet så jobbar jag gärna lite extra så vet man att det blir bra gjort.
Peter
Klicka här för att svara