P
Ska byta från den liggande panelen på bilden till stående lockpanel.
Nya panelen ska läktas ut ca 30 mm då luftspalt saknas bakom panelen idag samt så kan jag då fortsätta längre ned med panelen och täcka 10-12 cm på grunden.

Vill helst inte göra om hela trappan, men om jag tar bort översta trappsteget och bara har ett enda plan på trappan, kan det se vettigt ut? Med tanke på hur det ser ut idag är det inte svårt att göra det vackrare men nu när man ändå ska lägga lite tid på det så får man göra det bästa av det. Kanske ändå är bättre att skruva bort hela trappan och arbeta utan trappan i vägen och sen löser jag den biten när jag är klar med panelen ....

Kofoten åker fram imorgon och räknar med att göra klart till helgen så snabba svar beaktas :)

• Rödmålad stuga med liggande träpanel och enkel trappa framför entrédörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan nog se bra ut men att det är nivåskillnad direkt utanför dörren är ingen bra ide. Men det är nog bäst som du säger, ta bort den så länge och sätt dit den igen när du är klar och laborera fram resultatet.

Tips:
Låt inte panelen gå närmare än 20 centimeter från marken för att förhindra fukt.

P
Jo så får det bli. Man ser väl vad som ser vettigt ut med trappan efter panelen sitter på plats. Ser fram emot att bryta panel imorgon :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.