Vitmålad panelvägg med sprickbildningar och synliga spikhuvuden, indikerande strukturskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitmålad panelvägg med sprickor och ojämnheter som uppstått efter snickeri- och målningsarbete under fuktiga förhållanden.
Skapa konto
Ventilationsgaller monterat på vitmålad fasad med sprickbildning i målarbetet.
Skapa konto
Nypanel med sprickor och mögel vid en fönsterkarm efter fuktig montering och temperaturvariationer.
Skapa konto
Har snickare hos mig som har gjort följande:
1. Snickrat läkt på gammal möglig spånskiva
2. Målat ändträ i 0,5grader och en panelsida i 10 grader på dagen och 4 grader på natten.

konsekvens: nu spricker det.
Hur hade ni gått vidare och vilka olika saker de gjort leder till att det spricker? Det har varit regnigt när de snickrade.

Jag hade framfört mina synpunkter till snickaren och bett om att åtgärda felen.

E etompau skrev:
Jag hade framfört mina synpunkter till snickaren och bett om att åtgärda felen.
Vid första tillfället menade han att jag skulle betala för panelen som han förstört. Suck, blir värre var dag.

Jag kan ha fel, men tror knappast att målningen är orsaken till att det spruckit.

Bild 1 och 2: Dålig kvalitet på trät.
Bild 3: Sprucket pga hålborrningen.
Bild 4: Sprucket pga spikat för nära kanten och/eller med för vass spik som tvingar isär fibrerna istf att krossa dem.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jag kan ha fel, men tror knappast att målningen är orsaken till att det spruckit.

Bild 1 och 2: Dålig kvalitet på trät.
Bild 3: Sprucket pga hålborrningen.
Bild 4: Sprucket pga spikat för nära kanten och/eller med för vass spik som tvingar isär fibrerna istf att krossa dem.
tusen tack! Det som är lite konstigt är att det har spruckit på förrådet men inte på huset. Panelen på förrådet spikades med blöt spånskiva bakom innan jag kom på dem och stoppade dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.