Hallå,

Vad tycker ni blir snyggast i ett snedtak. Klä den med panel eller gips som tapetseras el målas sedan? I taket kommer det att vara panel, men i snedtaket ??? :-/
Hur har ni gjort i era övervåningar med snedtak. Finns det bilder ni kan tillge er på era olika lösningar?
 
Jag tycker det ska vara samma material på hela taket. Är det panel i taket ska det vara samma i snedtaket.
 
Om Du vill att det sneda skall räknas som tak, bör du ha samma material och färg som taket. Om Du vill att det sneda skall räknas som vägg; välj då väggens material och färg. Själv har jag 37 graders lutning och valde att räkna det sneda som tak.
 
Smaken är ju alltid som baken, vi kommer välja att ha snedtaket som vägg, dvs med tapet. Tycker det ger ett nättare utseende :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.