786 läst ·
2 svar
786 läst
2 svar
Panel/Display
Hej
Jag är ute efter en slags display där jag kan koppla in PT1000 givare.
Tex.
1 Utetemp
2 Rumstemt
3 Ack.tank temp
4 Källartemp
osv
Har letat men inte funnit någon som ser vetig ut att hänga i rummet.
Tack på förhand
Jag är ute efter en slags display där jag kan koppla in PT1000 givare.
Tex.
1 Utetemp
2 Rumstemt
3 Ack.tank temp
4 Källartemp
osv
Har letat men inte funnit någon som ser vetig ut att hänga i rummet.
Tack på förhand
Hur stor budget har du?
Finns fina saker på www.eurotherm.se t.ex http://www.eurotherm.se/products/recorders/graphic-recorders/
Men de är ju inte gratis direkt.
Jag har en begagnad eurotherm-skrivare med 5.5" display och 12 ingångar för valfria termoelement som jag har tänkt ha till loggningen när vi bygger om någon gång... Gott om kurvor och historikdata som man kan exportera till valfri databas om man vill leka lite mer.
Kolla med firmor som håller på med industriugnar, de kan ha begagnade temperaturskrivare till salu.
Finns fina saker på www.eurotherm.se t.ex http://www.eurotherm.se/products/recorders/graphic-recorders/
Men de är ju inte gratis direkt.
Jag har en begagnad eurotherm-skrivare med 5.5" display och 12 ingångar för valfria termoelement som jag har tänkt ha till loggningen när vi bygger om någon gång... Gott om kurvor och historikdata som man kan exportera till valfri databas om man vill leka lite mer.
Kolla med firmor som håller på med industriugnar, de kan ha begagnade temperaturskrivare till salu.
Klicka här för att svara