Hej!
Vi ska sätta panel bakom vattenburen radiator. Panelen bygger ca 12 mm och radiatorrören är ca 7-8 cm långa från golv till koppling. Rören går ej att flytta ut vid golvet golvet är av klinkers och inte skall brytas upp.
Några tips eller rekommendationer? Skall man kanske nöja sig med att låta det sitta kvar och såga ur för elementets fästanordning? Är det svårt att sätta tillbaks elementet om det flyttas ut 12-13 mm med fästanordning och allt?
Tack på förhand!
Vi ska sätta panel bakom vattenburen radiator. Panelen bygger ca 12 mm och radiatorrören är ca 7-8 cm långa från golv till koppling. Rören går ej att flytta ut vid golvet golvet är av klinkers och inte skall brytas upp.
Några tips eller rekommendationer? Skall man kanske nöja sig med att låta det sitta kvar och såga ur för elementets fästanordning? Är det svårt att sätta tillbaks elementet om det flyttas ut 12-13 mm med fästanordning och allt?
Tack på förhand!
Vilken typ av radiator är det?
Är den kopplad med sk koppel eller är den monterad med lös termostat och lös returvinkel?
Koppel:
Lös termostat:
Är den kopplad med sk koppel eller är den monterad med lös termostat och lös returvinkel?
Koppel:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lös termostat:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra att du har koppel, då kan du montera RSK 6606035, excenter 11mm. Du behöver bara höja konsolerna så mycket som dessa bygger.
http://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/excenterkoppling-exk.html
http://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/excenterkoppling-exk.html
Hej igen! Rören är 18 mm och av grå plast. Muttrran är 30mm mellan de raka sidorna. Ja, det sitter någon form av gäng-adapter mellan mutter och koppel.
Varför skulle det vara trångt att montera. Man skruvar väl bara muttrarna uppåt. De andra delarna kan väl hållas still.
Varför skulle det vara trångt att montera. Man skruvar väl bara muttrarna uppåt. De andra delarna kan väl hållas still.
Efter lite letande hittade jag denna:
http://www.vvs-boden.se/radiatorer/...hor/mma-ovrigt/mutter-kona-m22-x-18-x-2.5-pex
Jag skulle tycka att den är väldigt lik din koppling!
Med andra ord kan du nog vara säker på att dom länkade excentrarna kommer passa fina fisken!
http://www.vvs-boden.se/radiatorer/...hor/mma-ovrigt/mutter-kona-m22-x-18-x-2.5-pex
Jag skulle tycka att den är väldigt lik din koppling!
Med andra ord kan du nog vara säker på att dom länkade excentrarna kommer passa fina fisken!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara

