Krilleman
Fick leverans av en ny leverantör på jobbet idag. Han kom inte in med lastbilen på bygget för han hade trailer, men han lovade att frakta in godset 100m på bygget.

"ha ha" sa vi.......

"ha ha" sa han.......

Och ur ingenstans trollade han fram denna:

Varför har jag inte en sådan tingest?! :wow:

[video=youtube;x7p7Pf4_A_Q]https://www.youtube.com/watch?v=x7p7Pf4_A_Q[/video]

[video=youtube;U0JWA_S-el0]https://www.youtube.com/watch?v=U0JWA_S-el0[/video]

Coolt!

krilleman_215 skrev:
Varför har jag inte en sådan tingest?!
Kan priset vara en anledning? :)

Ser ett akut behov av en sån :)

Har kört några olika Palfinger men den har jag aldrig ens sett, hur Cool som helst!

Den har jag sett vid ett flertal tillfällen, häftig maskin. Körde ett tag storebror till den som man sitter i själv. Hängdes bak på lastbilen och kom fram i stort sett överallt. Min gick att köra både framåt/bakåt och i sidled, hade både hydrauliskt förlängningsbara gafflar skjutbart gaffelställ. Kunde även lasta upp sig själv på ett lastbilsflak. Riktigt rolig att köra.
Skulle tro att den radiostyrda varianten ligger på en kvarts mille eller så...

Krilleman
Jo, lastbilsvarianten som sitter bakpå har man ju sett en del, både på väg och i verkligheten.

Men denna "mutant" från monstrets inre... Jag finner inga ord, jag är imponerad! :thumbup:

För någon månad sen fick jag en leverans av en pall med golvspån. Den stackars chauffören och jag fick försöka släpa pallen i snömodd med en palldragare. En sån där rackare hade sparat både tid och svett.

Det går ju också att lasta av från sidan, vilket troligen kan innebära stora logistikvinster jämfört med att bara kunna lasta av bakifrån.

Är det bara jag som får en klump i magen när han drar ut pallen med parkett och styr om det hela? Midjestyrningen ser ju underbar ut men vilka marginaler har man?

Har sett en sån in action.. Riktigt frän! Tar sig fram väldigt bra också

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.