C cpalm skrev:
Var det 4 500 kr enbart för utkörningen? 😮
Brukar betala runt tusingen och då kommer de med en riktig kranbil.
Japp
"E-FRAKT ZON 4 E-HANDELSFRAKT, 4260 Kr" står det på fakturan.
 
  • Wow
  • Gilla
Per-No och 5 till
  • Laddar…
Jag hade ringt åkeriet istället..
Tror inte Beijer har egna bilar liksom
 
  • Gilla
Staffan_V och 2 till
  • Laddar…
D
vi hade en chaffis som välte en murad vägg till en grund med kranen… inte sett han på länge nu. Kanske fick byta jobb tillsist.
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Beijers lastbil körde sönder min grind. Ingen större skada men chauffören gick ut, tittade och svor, åkte sedan iväg.
Ringde den jag beställt varorna av. Han suckade och sade -"Kan vi kvitta det mot transporten?". Vid nästa beställning sa jag att de inte skulle skicka samma gubbe igen. -"Ingen risk. Han jobbar inte här längre!"
Haha! Denna förare såg ut att skämmas rejält. Han kom inte in och sa till oss heller utan vi såg på från fönstret i ca 10 minuter när han försökte ta sig loss och samtidigt förstörde staketet ännu mer och grävde ner sig i gruset. Till slut gick sambon ut och sa åt honom att sluta. xD

Hur han backade på staketet när vi har en typ 8 meter bred infart och han bara behövde backa rakt ut är ett mysterium.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Roger Fundin och 15 till
  • Laddar…
C
M malle90 skrev:
Japp
"E-FRAKT ZON 4 E-HANDELSFRAKT, 4260 Kr" står det på fakturan.
Satan, det är dyrt för vad jag antar är en relativt "lokal" transport. Till det priset hade du nog nästan kunnat skicka prylarna med pallgods vart som helst i landet.

Ett tips är att det kan vara rätt avgörande för totalkostnaden. Bäst brukar det vara med de bygghandlare som kör med egen turbil, både med pris och flexibilitet/servicenivå. Trodde Beijer var en av dem, de profilerar sig ju ändå som "proffshandlare".
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
S
Tips är att bestrida hela fakturan tills dess att staket-incidenten är fixad!
Och satan vad dyr frakt, här betalar jag 500 o bor typ 15km från bygghandeln o då har de kran o kan lyfta på plats.
 
  • Gilla
solofss2 och 3 till
  • Laddar…
@
M malle90 skrev:
Vi fick en leverans av trall från Beijer i Karlshamn 25/3. När föraren skulle backa ut körde han på vårt staket och fastnade. Sambon + en granne fick spendera 30 minuter för att få loss honom. Efteråt bad vi honom be Beijer kontakta oss. Det gjordes inte så vi tog själva kontakt med deras kundservice. De vidarebefordrade ärendet till Beijer i Karlshamn men vi har fortfarande inte hört något från dem.

Nu är det inget fancy staket vi pratar om, som ni ser på fotona, men det är fortfarande sönder och nu handlar det väl mer om principen att de ska ha 4500 kr för leverans och de har inte återkopplat till oss.

Hur skulle ni gå vidare i detta fall?
Skulle ha kontaktat företaget som körde ut grejerna (dvs. de som orsakade skadan) och inte Beijer. De har ju inget med det hela att göra!
 
@ @ndreas skrev:
Skulle ha kontaktat företaget som körde ut grejerna (dvs. de som orsakade skadan) och inte Beijer. De har ju inget med det hela att göra!
Det har de definitivt med att göra. Det är med Beijer du har ett avtal. Inte med någon slumpmässig (random😁) transportfirma.
 
  • Gilla
TessanDoo och 23 till
  • Laddar…
Motherfucker
@ @ndreas skrev:
Skulle ha kontaktat företaget som körde ut grejerna (dvs. de som orsakade skadan) och inte Beijer. De har ju inget med det hela att göra!
Nja, har TS köpt virket med transport ifrån Beijer så är det Beijer som är avtalspart och den man ska reklamera tjänsten till..
TS har du inte betalt så håll inne betalningen tills det är löst..

Edit: tvåa på på böllen😉
 
  • Gilla
tomas.egnerfors och 8 till
  • Laddar…
@
Motherfucker Bicmac skrev:
Nja, har TS köpt virket med transport ifrån Beijer så är det Beijer som är avtalspart och den man ska reklamera tjänsten till..
TS har du inte betalt så håll inne betalningen tills det är löst..

Edit: tvåa på på böllen😉
Tänker att det oavsett om du beställt något, eller fått något sönder kört av grannen, är den som framför fordonet som är ansvarig. Det är också ägaren av fordonet som står för fordons försäkringen.....
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Motherfucker
@ @ndreas skrev:
Tänker att det oavsett om du beställt något, eller fått något sönder kört av grannen, är den som framför fordonet som är ansvarig. Det är också ägaren av fordonet som står för fordons försäkringen.....
Ja då får man polisanmäla..
 
C cpalm skrev:
Satan, det är dyrt för vad jag antar är en relativt "lokal" transport. Till det priset hade du nog nästan kunnat skicka prylarna med pallgods vart som helst i landet.

Ett tips är att det kan vara rätt avgörande för totalkostnaden. Bäst brukar det vara med de bygghandlare som kör med egen turbil, både med pris och flexibilitet/servicenivå. Trodde Beijer var en av dem, de profilerar sig ju ändå som "proffshandlare".
Ja, jag tycker med det är en orimligt hög fraktkostnad men Beijer var (tyvärr) den enda bygghandeln som hade allt material vi sökte och möjlighet att få det allt levererat hem.
 
Du får skylla dig själv som har så tajt infart! :D
 
  • Haha
  • Arg
  • Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
E EyEr0n skrev:
Du får skylla dig själv som har så tajt infart! :D
Ja fan.. 😂 Nästa projekt efter nytt trädäck får väl bli att bredda den!
 
  • Haha
TessanDoo och 5 till
  • Laddar…
Men för att svara på frågan:
Du sitter ju med trumf på hand, den obetalda fakturan.
Meddela dem vänligt att fakturan betalas när staketet är lagat, alternativt att du tar in någon som fixar staketet och drar av kostnaden på fakturan.
 
  • Gilla
svgu och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.