30 462 läst ·
85 svar
30k läst
85 svar
Påkört staket vid leverans av material
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Jag hade ringt åkeriet istället..
Tror inte Beijer har egna bilar liksom
Tror inte Beijer har egna bilar liksom
Haha! Denna förare såg ut att skämmas rejält. Han kom inte in och sa till oss heller utan vi såg på från fönstret i ca 10 minuter när han försökte ta sig loss och samtidigt förstörde staketet ännu mer och grävde ner sig i gruset. Till slut gick sambon ut och sa åt honom att sluta. xDIntet skrev:
Beijers lastbil körde sönder min grind. Ingen större skada men chauffören gick ut, tittade och svor, åkte sedan iväg.
Ringde den jag beställt varorna av. Han suckade och sade -"Kan vi kvitta det mot transporten?". Vid nästa beställning sa jag att de inte skulle skicka samma gubbe igen. -"Ingen risk. Han jobbar inte här längre!"
Hur han backade på staketet när vi har en typ 8 meter bred infart och han bara behövde backa rakt ut är ett mysterium.
Satan, det är dyrt för vad jag antar är en relativt "lokal" transport. Till det priset hade du nog nästan kunnat skicka prylarna med pallgods vart som helst i landet.M malle90 skrev:
Ett tips är att det kan vara rätt avgörande för totalkostnaden. Bäst brukar det vara med de bygghandlare som kör med egen turbil, både med pris och flexibilitet/servicenivå. Trodde Beijer var en av dem, de profilerar sig ju ändå som "proffshandlare".
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 513 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 513 inlägg
Tips är att bestrida hela fakturan tills dess att staket-incidenten är fixad!
Och satan vad dyr frakt, här betalar jag 500 o bor typ 15km från bygghandeln o då har de kran o kan lyfta på plats.
Och satan vad dyr frakt, här betalar jag 500 o bor typ 15km från bygghandeln o då har de kran o kan lyfta på plats.
Skulle ha kontaktat företaget som körde ut grejerna (dvs. de som orsakade skadan) och inte Beijer. De har ju inget med det hela att göra!M malle90 skrev:Vi fick en leverans av trall från Beijer i Karlshamn 25/3. När föraren skulle backa ut körde han på vårt staket och fastnade. Sambon + en granne fick spendera 30 minuter för att få loss honom. Efteråt bad vi honom be Beijer kontakta oss. Det gjordes inte så vi tog själva kontakt med deras kundservice. De vidarebefordrade ärendet till Beijer i Karlshamn men vi har fortfarande inte hört något från dem.
Nu är det inget fancy staket vi pratar om, som ni ser på fotona, men det är fortfarande sönder och nu handlar det väl mer om principen att de ska ha 4500 kr för leverans och de har inte återkopplat till oss.
Hur skulle ni gå vidare i detta fall?
Nja, har TS köpt virket med transport ifrån Beijer så är det Beijer som är avtalspart och den man ska reklamera tjänsten till..@ @ndreas skrev:
TS har du inte betalt så håll inne betalningen tills det är löst..
Edit: tvåa på på böllen😉
Tänker att det oavsett om du beställt något, eller fått något sönder kört av grannen, är den som framför fordonet som är ansvarig. Det är också ägaren av fordonet som står för fordons försäkringen.....Bicmac skrev:
Ja, jag tycker med det är en orimligt hög fraktkostnad men Beijer var (tyvärr) den enda bygghandeln som hade allt material vi sökte och möjlighet att få det allt levererat hem.C cpalm skrev:Satan, det är dyrt för vad jag antar är en relativt "lokal" transport. Till det priset hade du nog nästan kunnat skicka prylarna med pallgods vart som helst i landet.
Ett tips är att det kan vara rätt avgörande för totalkostnaden. Bäst brukar det vara med de bygghandlare som kör med egen turbil, både med pris och flexibilitet/servicenivå. Trodde Beijer var en av dem, de profilerar sig ju ändå som "proffshandlare".
Men för att svara på frågan:
Du sitter ju med trumf på hand, den obetalda fakturan.
Meddela dem vänligt att fakturan betalas när staketet är lagat, alternativt att du tar in någon som fixar staketet och drar av kostnaden på fakturan.
Du sitter ju med trumf på hand, den obetalda fakturan.
Meddela dem vänligt att fakturan betalas när staketet är lagat, alternativt att du tar in någon som fixar staketet och drar av kostnaden på fakturan.
