D09
hama65 skrev:
Har du tur borde SIBA ha koll på kolli numret som de skickade till dig. Antagligen kör de Packsoft och i det systemet borde det finnas historik.
Jag har också kolli numret men när jag söker på den så står det att försändelsen är beställd, men ej skickad eller något

D09 skrev:
Jag har också kolli numret men när jag söker på den så står det att försändelsen är beställd, men ej skickad eller något
Att den är "beställd" betyder på postspråk att den är levererad.

D09
Lite återkoppling

Hittade kvittot, noterade att kolli id förändrats efter inlämning.

Gjorde en spårning på posten.se och kunde se att paketet gått fram.

Märkligt att siba inte kunde se denna kopplat till mitt pers nr med tanke på att det låg en bipacksedel i paketet.

Det är siba som är motpart nu då?

Posten blev drabbad av det stora el felet hos Every den 1-jan. Det var problem med publika kollisökningar i samband med denna incident. Säkrast är att du ringer kundtjänst och ber dem dubbelkolla historiken på ditt kolli nummer. Du kan inte ta en skärmdump på din sökning å lägga ut den med lite maskning?

D09 skrev:
Lite återkoppling

Hittade kvittot, noterade att kolli id förändrats efter inlämning.

Gjorde en spårning på posten.se och kunde se att paketet gått fram.

Märkligt att siba inte kunde se denna kopplat till mitt pers nr med tanke på att det låg en bipacksedel i paketet.

Det är siba som är motpart nu då?
Japp. Posten har gjort sitt, deras ansvar upphör i och med att försändelsen lämnats ut till mottagaren (om de nu inte levererat till fel mottagare)

D09
hama65 skrev:
Posten blev drabbad av det stora el felet hos Every den 1-jan. Det var problem med publika kollisökningar i samband med denna incident. Säkrast är att du ringer kundtjänst och ber dem dubbelkolla historiken på ditt kolli nummer. Du kan inte ta en skärmdump på din sökning å lägga ut den med lite maskning?
Hittade ingen bra app på mobilen som kunde redigera bort relevant info :/

Däremot så framgick det ( efter lite sökningar på nätet ) att en anställd på siba har kvitterat den, så det blir svårt för dom att neka mot det. :)

Nu kan jakten börja på allvar he he :P jag vill ha min surfplatta tillbaka ;)

Lysande, lycka till.

D09 skrev:
Nu kan jakten börja på allvar he he :P jag vill ha min surfplatta tillbaka ;)
Det är ju perfekt om Siba slarvat bort din trasiga surfplatta. Det innebär ju att de är skyldig att ge dig en ny. Jag skulle jobba på det spåret omgående istället för att gå och vänta på att den kanske dyker upp.

• Gilla
Marcus_L och 1 till
  • Laddar…
D09
lite pinsam återkoppling.... :banghead:

Dom har hittat paketet... men det var ju inte siba som skulle ha det...

Det var ju netonnet... mitt fel ha ha ha *suck*

• Gilla
Anders_Roslagen och 7 till
  • Laddar…
hahaha. sköning:D

Samma koncern så de kan kanske lösa det ändå?

D09
Bezt skrev:
Samma koncern så de kan kanske lösa det ändå?
Sant, men jag tror jag åker förbi och plockar upp paketet och lämnar det på Netonnet så det blir rätt ;)

Litar inte på mig själv längre så jag kanske ska be sambon göra det ;)

Väntar på återkoppling från siba var jag kan plocka upp paketet ha ha

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Men du hade ju en retursedel från företaget.......kan dom inte adressera rätt till sig själv.? :D

D09
oceanis skrev:
Men du hade ju en retursedel från företaget.......kan dom inte adressera rätt till sig själv.? :D
Ha ha jo, jag reklamerade fel surfplatta. Har köpt en från siba också men den är skrot sen lillgrabben fick tag på den och övade frisbee :)

Blandade ihop kvittona och sen blev allt tokigt.. Sitter säkert en "idiotvarning" på mitt ärende hos siba nu he he

D09 skrev:
Ha ha jo, jag reklamerade fel surfplatta. Har köpt en från siba också men den är skrot sen lillgrabben fick tag på den och övade frisbee :)

Blandade ihop kvittona och sen blev allt tokigt.. Sitter säkert en "idiotvarning" på mitt ärende hos siba nu he he
Gjort samma sak med en mobil! :-P

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.