1 975 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Pajade min IFÖ cistern
Jag blev så ledsen. Skriver mest för att få utlopp för min i-landssorg. Vi lägger nytt golv i lilla gästtoan.
Den gamla toan skulle ut men så gick svågern förbi och sa. Du behåll toan om du kan för en sådan gammal stol går aldrig sönder.
Jag googlade och IFÖ carezza är (var) det. Vid närmare koll visade det sig vara en tidig från början av 60-talet. En veteran toa. OK
Plockade isär. allt utom fästet på hävarmen till flottörventilen var helt och i norr skick. Stolen hade grymma kalkavlagringar. Men flera kvällars behandling med citronsyrebad. högtrycksspolning så blev allt rent. Tvättade rent med klorin för att få bort alla missfärgningar. såg ut som ny. Stod i hallen och med barn och liv omkring mig när jag satte ihop den. Fogmassa emellan, passade in, första skruven försiktigt, där bra. Andra ... så pratade någon med mig och jag stod och drog åt skruven... amen va! drog åt den. Cisternen sprack förstås. en över 50 år gammal toalett borde kanske inte göra en så upprörd. Bauhaus har en ny gustavsberg för 1500.
Men jag blev helt knäckt. Säg att du bor i göteborg och har en cistern till en vit vit carezza.
Eller säg bara ett du förstår hur det känns när man klantat sig permanent.
/M
Den gamla toan skulle ut men så gick svågern förbi och sa. Du behåll toan om du kan för en sådan gammal stol går aldrig sönder.
Jag googlade och IFÖ carezza är (var) det. Vid närmare koll visade det sig vara en tidig från början av 60-talet. En veteran toa. OK
Men jag blev helt knäckt. Säg att du bor i göteborg och har en cistern till en vit vit carezza.
Eller säg bara ett du förstår hur det känns när man klantat sig permanent.
/M
Bekännelsernas tråd hittar du här. https://www.byggahus.se/forum/threads/byggbloopers.21645/page-58Joxaren skrev:
Klicka här för att svara