Om jag hade varit tvungen att leja bort jobbet hade jag hellre satsat på en ny mur. Om man grejjar själv kunde tänka sig någon billigare variant. Sannolikt har både konstruktör och byggare rätt. Om man är noggrann vid jobbets utförande och muren slutar glida lär det vara möjligt att renovera. Men byggarna som vet hur det brukar bli insåg att det är en chansning som inte kommer hålla lika länge som ny mur. De ville väl inte dra på sig massa klagomål om det blir dåligt inom kort (några år), vilket man inte heller ska förvänta sig att det "håller" längre än. Om man bygger nytt skulle jag ta i ordentligt med bakre dolda kraftiga klackar lika kraftiga som muren själv varannan meter. Då kommer det hålla i 100år.
Edit: Om man gör om från början skulle man kunna köra med färdiga L-element om man tycker det passar vill säga.