Hej,
Jag har en gammal vedpanna från 80-talet med vattenburet system upp till huset. Det är en Diom DK 15.
Jag ser på tryckmätaren att det ligger ganska lågt ca 0,25 Bar och jag skulle behöva fylla på vatten till systemet men jag är helt ny på detta och har ingen aning om vilken ventil det kan vara.
Någon som vet?
Bilderna är på olika vred/ventiler ovanför pannan.

• Manometer för en vedpanna visar tryck på 0,25 bar, omgiven av knappar och vred, i en äldre panna av märket Diom DK 15.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventiler och rör ovanför en gammal vedpanna med olika vred synliga; en blå och en svart ratt, samt en hängare och en arbetshandske i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Rörsystem ovanför en vedpanna med flera ventiler och ett blått vred, omgivet av kopparrör och en hög med ved i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Etikett på Diom vedpanna DK 15 med specifikationer som drifttryck och märkeffekt placerad på en rostig yta.
    Skapa konto
Har du provat den här:

Kopparrör med ventil och blått handtag, omgivet av andra rör under diskbänk. Röd cirkel markerar delen av röret med ventilen.
Skapa konto

Jag antar att det röret fortsätter till det vita isolerade röret i bakgrunden fast det inte syns i bilden?
Eller slutar det bara vid ventilen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.