Hej proffs!

Vi blev med hus i september. Första huset för oss och säljarens första försäljning. Detta innebar att vi inte hade någon direkt genomgång av huset.

Jag har problem med vart jag fyller på elementen. Kan ni hjälpa mig? Bifogar bilder från källaren. Vi värmer med pellets och har en back-up i form av elpatron. Kärlet på bild ett är elpatronens kärl (antar jag?)
Bild två är från pannrummet. Förra ägaren har skrivit att man fyller på vatten och en pil på bild tre. Men hur? Vrider jag bara?

Värmesystem med kopparledningar, ventiler och en röd expansionskärl i en källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Expansionskärl och ventiler för värmesystem i källare, möjligen för påfyllning av vatten.
Skapa konto

Värmesystem med påfyllningsventil och handskrivna instruktioner om att fylla på vatten under element.
Skapa konto

Dumma frågor från en glad amatör :)

C
Trycket ser bra ut så det behöver inte fyllas på.
Manometer på en rödledning visar trycket på 1 bar, insvept med silvertejp och isolering.
Skapa konto

Se till att det håller sig runt 1.

Annars är det nog bara att vrida på kranen. Men behöver du fylla på ofta läcker det någonstans.

Tack! Nej det hoppas vi att vi inte behöver. Men släpper jag inte ut trycket där?

C cpalm skrev:
Trycket ser bra ut så det behöver inte fyllas på.
[bild]
Se till att det håller sig runt 1.

Annars är det nog bara att vrida på kranen. Men behöver du fylla på ofta läcker det någonstans.

Verkar vara ett skapligt hus, klart beror på om ni bor i söder, shunten är bara öppen lite gran för värmen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.