Hej,
Ibland behöver jag öppna denna för att få ut luft ur systemet (inkommande vatten från djupborrad brunn).
Packningen (o-ring) är i dåligt skick och borde bytas. Har ingen aning om var jag hittar en ny. Tips mottages tacksamt!

• En närbild på en gammal, rostig rördel med en blå fläckig bult vid en betongvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det där är något du behöver göra regelbundet, varför inte dra dit en kulventil (med lin) och sedan en huv som extra säkerhet på kulventilen.....

Fällebyggarn Fällebyggarn skrev:
Är ingen rörmokare men en sats från Biltema har gjort många droppande problem färre…

[länk]
Kanske funkar, frågan är om den största o-ringen i satsen är stor nog bara. Lite svårt att mäta då jag ogärna skruvar upp i onödan...
Tack för tipset ändå

MathiasS MathiasS skrev:
Om det där är något du behöver göra regelbundet, varför inte dra dit en kulventil (med lin) och sedan en huv som extra säkerhet på kulventilen.....
Inte regelbundet, men när vi tappar för mycket vatten så kan det komma in luft så att ejektorpumpen inte funkar. Risken känns som att den ökar denna torra sommar.
Känns som ett lite stort projekt att ge sig på för mig, det som du föreslår.
Tack ändå!

J jonto786 skrev:
Inte regelbundet, men när vi tappar för mycket vatten så kan det komma in luft så att ejektorpumpen inte funkar. Risken känns som att den ökar denna torra sommar.
Känns som ett lite stort projekt att ge sig på för mig, det som du föreslår.
Tack ändå!
Om du bara mäter diametern på gängorna så är det rätt enkelt att visa vad du ska ha för prylar, finns på närmaste bygghandel.

Men, om det inte är så ofta så fungerar ju nuvarande lösning - biltema, jula, hornbach, claesohlsson - alla har o-ringar i varierande storlek.

• Gilla
jonto786
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.