Jag gjuter stolpar för carport. Igår gjöt jag en klump i botten av min utgrävning till fast mark = stenar. Jag glömde vibbra men slog en hel del medlen murslev på betongen. Behöver jag göra om eller kan det hålla, tänker på luftbubblor…

En klump blev betongen lite för lös men det tror jag är lugnt.

Någon med erfarenhet?

Tack för hjälpen!!
 
  • Gilla
Osqarll
  • Laddar…
Jag är ingen expert men jag tror risken är om fukt kan tränga in genom lufthålen och sedan frysa på vintern och fukten då expanderar vilket kan leda till att betongen spricker.
 
Aha ok. Det är nog lugnt då
 
Det ligger också på frostfritt djup
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.