Hej.
Min far har en gräsklippare som idag började övervarva, låter det som. Direkt när man drar igång den så låter den betydligt mer än tidigare.
Vet någon vad det kan tänkas vara och/eller om det är något man kan tänka sig att göra själv? Eller är det bara att kasta klipparen? (4år gammal budgetklippare)
Min far har en gräsklippare som idag började övervarva, låter det som. Direkt när man drar igång den så låter den betydligt mer än tidigare.
Vet någon vad det kan tänkas vara och/eller om det är något man kan tänka sig att göra själv? Eller är det bara att kasta klipparen? (4år gammal budgetklippare)
Jag har aldrig mekat med såna här, och i princip ingenting med motorer i övrigt heller. Måste man plocka ner mycket eller är det bara någon plast man behöver ta bort? Hur sträckt ska den vara?thomas33 skrev:
Nu har jag inte full koll på din modell, men de flesta B&S motorer ser ungefär lika dana ut. Den bör ligga under luftfiltret, som du ändå borde haft bort en och annan gång för rengöring. Rätt läge är lite svårt att beskriva, men den skall absolut inte vara sträckt, så varvet går upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara