Jag är i köpartagen vad gäller övervakningskameror sedan vi har haft lite ovälkomna besök senaste året. Jag är ute efter ett system som jag kan koppla upp mig på när jag är bortrest och som har rörelsedetektering och då spelar in och skickar larm till mig. Det bör också ha nätverksanslutning via elnätet alternativt trådlöst. Jag är ute efter att ha en enhet vid ytterdörren för att kunna se vem som står utanför och ha en eller flera enheter inomhus.

Eftersom jag inte är så sugen på att ruinera mig på kuppen har jag sneglat lite på Logitechs Alert 700-system. Är det någon som har erfarenheter av detta och kan dela med sig alternativt någon som har förslag på annat system i ungefär samma prisklass?
 
Tack för tipset. Verkar bra, men det är dock en inomhuskamera så det återstår att hitta något som pallar att sitta ute vid ytterdörren.
 
Jag använder en Foscam FI8905 som kamera. Till det har jag en nätverkshårddisk Synology DS 210+ som lagrar och larmar vid rörelser. Till Synologyn finns även smartphoneappar där jag kan titta i kameran, se händelser osv. Jag är toknöjd och har svårt att se en smidigare och bättre lösning.
 
Pewh skrev:
Jag använder en Foscam FI8905 som kamera. Till det har jag en nätverkshårddisk Synology DS 210+ som lagrar och larmar vid rörelser. Till Synologyn finns även smartphoneappar där jag kan titta i kameran, se händelser osv. Jag är toknöjd och har svårt att se en smidigare och bättre lösning.

Rackarns. Den verkade bra, men tyvärr alldeles för höga krav på yttertemperatur. Måste ha något som pallar helst - 30. Har också en Synology NAS som jag tänkte skulle få göra nytta.
 
Pewh skrev:
Jag använder en Foscam FI8905 som kamera. Till det har jag en nätverkshårddisk Synology DS 210+ som lagrar och larmar vid rörelser. Till Synologyn finns även smartphoneappar där jag kan titta i kameran, se händelser osv. Jag är toknöjd och har svårt att se en smidigare och bättre lösning.
Vad var anledningen att du valde den istället för FI8904W?
Jag beställde precis en och jag tänkte först ta 05an men det hade för lite vidvinkel.
 
Beq skrev:
Rackarns. Den verkade bra, men tyvärr alldeles för höga krav på yttertemperatur. Måste ha något som pallar helst - 30. Har också en Synology NAS som jag tänkte skulle få göra nytta.

Tänkte bara rapportera att -22 grader inte är några problem för kameran. Den kör på som inget hänt.
 
Pewh skrev:
Tänkte bara rapportera att -22 grader inte är några problem för kameran. Den kör på som inget hänt.
Trevligt.
Jag har min inne fortfarande, men har tänkt flytta ut den så IR seendet funkar som det ska.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.