2 807 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Övervakningskameror
Jag är i köpartagen vad gäller övervakningskameror sedan vi har haft lite ovälkomna besök senaste året. Jag är ute efter ett system som jag kan koppla upp mig på när jag är bortrest och som har rörelsedetektering och då spelar in och skickar larm till mig. Det bör också ha nätverksanslutning via elnätet alternativt trådlöst. Jag är ute efter att ha en enhet vid ytterdörren för att kunna se vem som står utanför och ha en eller flera enheter inomhus.
Eftersom jag inte är så sugen på att ruinera mig på kuppen har jag sneglat lite på Logitechs Alert 700-system. Är det någon som har erfarenheter av detta och kan dela med sig alternativt någon som har förslag på annat system i ungefär samma prisklass?
Eftersom jag inte är så sugen på att ruinera mig på kuppen har jag sneglat lite på Logitechs Alert 700-system. Är det någon som har erfarenheter av detta och kan dela med sig alternativt någon som har förslag på annat system i ungefär samma prisklass?
Här finns lite att läsa om en kamera som jag och några till testar åt byggahus/tillverkaren. Den verkar uppfylla dina krav.
http://www.byggahus.se/forum/teknik/190077-byggahus-testar-overvakningskamera-avtech-avn80x.html
Vad jag kan se är den dessutom hyfsat mycket billigare (om än inte billig imo)
http://www.byggahus.se/forum/teknik/190077-byggahus-testar-overvakningskamera-avtech-avn80x.html
Vad jag kan se är den dessutom hyfsat mycket billigare (om än inte billig imo)
Redigerat:
Jag använder en Foscam FI8905 som kamera. Till det har jag en nätverkshårddisk Synology DS 210+ som lagrar och larmar vid rörelser. Till Synologyn finns även smartphoneappar där jag kan titta i kameran, se händelser osv. Jag är toknöjd och har svårt att se en smidigare och bättre lösning.
Pewh skrev:
Rackarns. Den verkade bra, men tyvärr alldeles för höga krav på yttertemperatur. Måste ha något som pallar helst - 30. Har också en Synology NAS som jag tänkte skulle få göra nytta.
Vad var anledningen att du valde den istället för FI8904W?Pewh skrev:
Jag beställde precis en och jag tänkte först ta 05an men det hade för lite vidvinkel.
Klicka här för att svara