40 799 läst ·
36 svar
41k läst
36 svar
Övertrycksventil läcker? Expansionskärl tappar trycket ! Bilder
Så, nu ska jag uppdatera tråden.
Tömde expansionskärlet via ventilen, skruvade ur skvallerröret och sågade av det under den gamla klämringen. Skruvade ut den gamla ventilen och skruvade dit den nya. Allt passade fint och nu är systemet trycksatt igen till 1,2 bar och håller trycket.
Jag tittade på patienten och la upp en film på den. Det jag kunde konstatera att läckan måste berott på beläggningar som letat sig in mellan packning och mässingen eller vilket material ventilen nu är i. Det jag också märkte var att när jag bara roterade nån millimeter på ventilen så öppnar sig den och därefter sluter den sig direkt igen, vilket man också ser på filmen.
Kanske kan denna tråd vara till nytta för någon annan!
https://www.youtube.com/watch?v=fVUwL6ep3e0
Nya ventilen på plats:
Tömde expansionskärlet via ventilen, skruvade ur skvallerröret och sågade av det under den gamla klämringen. Skruvade ut den gamla ventilen och skruvade dit den nya. Allt passade fint och nu är systemet trycksatt igen till 1,2 bar och håller trycket.
Jag tittade på patienten och la upp en film på den. Det jag kunde konstatera att läckan måste berott på beläggningar som letat sig in mellan packning och mässingen eller vilket material ventilen nu är i. Det jag också märkte var att när jag bara roterade nån millimeter på ventilen så öppnar sig den och därefter sluter den sig direkt igen, vilket man också ser på filmen.
Kanske kan denna tråd vara till nytta för någon annan!
https://www.youtube.com/watch?v=fVUwL6ep3e0
Nya ventilen på plats:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hej du ska köpa en säv 1.5 bars typ lk- beulko r15.
Klicka här för att svara