Hej,

Har ett problem med min vattenutkastare. Har jag vattnet på och någon variant av sån vattnarmunstycke i andra änden så slutar det med att det blir sånt tryck att slangen sväller vid kopplingen och slangen lossnar till sist. Vaknade en morgon med vatten som stått och sprutat i några timmar så är lite drygt.

Idéer om vad det kan bero på? Har bytt kopplingar utan framgång utan det slutar med att jag får sköra av en bit av slangen och sätta dit kopplingen på nytt efter detta hänt då slangen är alldeles expanderad så att säga.

Tack på förhand

Mvh

Klas

Vattnet stänger man alltid av när det ej används, litet självklart tycker då jag, håller förmodligen inte att stå med tryck under längre tid...eller för mjuk slang.

Hej

Jo det kan jag väl hålla med om, men jag har aldrig "behövt" göra det tidigare och har inga bekanta som behöver det heller. Slangen är en vanlig gardenaslang.

Har du väldigt högt vattentryck? Låter jobbigt det där!

Jag vet inte, relativt högt tycker jag men funderar på om det blivit så sen en röris satte in en ny utkastare. Men jag vet inte vad han kan ha gjort för att fått det sånt då.

För att öka trycket lär ju en pump behövas, eller att han har bytt till större rör för mindre tryckfall. Låter skumt. Gammal slang? Är det Gardena, eller bara typ Gardena från Rusta?

Nej det är Gardena men en sån som följde med en slangvinda. Kanske borde byta? Är en sån vanlig ljusgrå,mörkgrå och oranferandig.

Prova en annan skulle jag säga, låter märkligt om du har normalt tryck. Kan ju vara produktionsfel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.