Precis som Kalle Andersson så "har jag låst fast mig" på en rivningsfastighet men säljaren drömmer ett pris som är orimligt i förhållandet till de kostnader som kommer till vid sanering/rivning. Precis som KA har jag ett projekt jag vill driva igenom.
Kommunen har inte belastat ägaren med föreläggande eller vite men det kan bli aktuellt framöver. Kåken har nämligen stått tom ett antal år och är tillgänglig för vem som helst nu.
Vad beträffar rivning så har kommunen meddelat att det måste till en miljöplan om huset skall rivas, även om det ligger utanför detaljplanerat område. Nu ligger dock fastigheten "centralt i byn" och kommunen hävdar att detta skall göras ändå. Om man inte gör det själv utan anlitar en miljökonsult som sköter alla provtagningar och ser till att dessa analyseras så kommer det att kosta mig minst 35000.- Om huset ändock skall rivas är det kanske bättre att låta rivningsfirman ta hand om detta. Priset runt ca. 150.000.- som nämnts tidigare känner jag igen.

Tack "fastighetsskötaren" för uppgiften beträffande avdragstipset. Då har jag ju fått ett riktmärke att jobba mot säljaren.

• Gilla
cyb
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.