R
Lutte skrev:
Så du menar alltså att skövla skog och göra av med multum med energi i produktionen samt göra permanent åverkan på naturen är som en rimlig övergång? Här krossade/krossar dom upp ett helt berg till ballast och vägmaterial det blir svårt att återställa! Då låter det bra mycket bättre att renovera och underhålla Sveriges samtliga reaktorer! Sen ska allt bråte från dom "tillfälliga" vindkraftverken tas omhand ytterligare en slukare av resurser, men visst dubbelarbete skapar ju arbetstillfällen...
Allt som kan minska CO2 snabbt är bra, innan det är försent.

R
gimmok skrev:
Men vänta nu, nu säger du emot statistiken. Kan du inte förklara varför vi inte har fler bränder nu för tiden än för 60 år sedan när vi nu kör betydligt fler bilar? Detta borde då ha ökat linjärt.

Tycker det är osmakligt att försöka få skogsbranden som inträffade som en koppling till klimatpåverkan. Hade inte sossarna lagt ner luftbrandförsvaret så kanske branden hade blivit betydligt mindre. Hade MP fått som dom ville hade vi inte heller haft några helikoptrar som kunde vattenbomba branden. Med den politiken hade branden blivit ännu mer omfattande men det glömde du säga?

P.S. Klimatpåverkan kommer leda till lägre temperaturer i norden, vilket du borde ha kommenterat när jag skrev "Jag mår bra av sol och värme?".
Jag kan väldigt lite om skogsvård. CO-utsläppen har ökat. Om just en brand beror på klimatpåverkan kan vi få svar på senare men det är en massa annat som pekar åt samma håll.
Brandförsvaret har skurits ner då ex. MP prioriterar flygtingar.

Nej vi kommer att få det varmare även här med mildrare vintrar.

RPT skrev:
Allt som kan minska CO2 snabbt är bra, innan det är försent.
Men va!? Hur tänkte du där? Att producera vindkraftverk ger otroliga utsläpp hela vägen genom produktionskedjan. Att använda våra reaktorer ger mindre utsläpp per KWh än alla andra sätt att producera el.

Kanske dags att dra av sig foliemössan!

RPT skrev:
Jag kan väldigt lite om skogsvård. CO-utsläppen har ökat. Om just en brand beror på klimatpåverkan kan vi få svar på senare men det är en massa annat som pekar åt samma håll.
Brandförsvaret har skurits ner då ex. MP prioriterar flygtingar.

Nej vi kommer att få det varmare även här med mildrare vintrar.
Så när golfströmmen ändrar riktning förväntar du dig värme?? :banghead:

O
Det är intressant... Så fort solen skiner som den gjorde i somras, då skriker man om miljön.... När det kommer några kraftiga regnskurar så skriker man om miljön....
När vi får en mild vinter då skriker dom igen... Men när vi får en iskall lång vinter då är det knäpptyst...

Förresten, om nu co2 är så farligt, varför inte plantera mer träd? Det fick åtminstone jag lära mig i skolan....
Men tydligen missade miljöfantasterna den lektionen....
Sen tror jag inte att det är CO2 som är det farliga... Det är bara för att alla känner till CO2...

Men växthuseffekten skulle ge oss vajande palmer på gatorna.... jag längtar....
Hur kan jag snabba på detta? :p

Sen är Kina en av de största miljöbovarna...
Kanske dags för företagen som tillverkar sina saker i kina att ställa krav på miljön, inte bara arbetsmiljön.
Istället för att berätta hur duktiga dom är på att sopsortera på HK och bara använder miljövänlig el...
Det gör nog större effekt...

Men dagens bästa för min del, var när de sålde ekologisk gurka, från spanien.... Måste vara mycket bättre för miljön om jag köper svensk gurka även om den inte är ekologisk...

Odjuret skrev:
Men dagens bästa för min del, var när de sålde ekologisk gurka, från spanien.... Måste vara mycket bättre för miljön om jag köper svensk gurka även om den inte är ekologisk...
Hehehe, mja, men inte alls säkert - den svenska gurkan kanske är framtagen genom att man importerat såväl gödningsmedel som ogräsbekämpningsmedel och insektspesticider från Spanien, med lastbilstransport...:cool:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.