R
ekblom skrev:
Solkraft är inte riktigt gångbart i vårt land dock, möjligtvis om alla sätter solpaneler på sina hus och fönster.
Jodå det betalar sig på sikt. I Spanien är det lag på alla nybyggen.
 
  • Gilla
ekblom
  • Laddar…
R
Fotografen skrev:
Vem kan säga att det är det klimat vi har nu som är normaltillståndet? Hur smälte inlandsisen, hur uppstod den och varför?
Vi vet vad vi mår bra av.
 
R
pelpet skrev:
De svenska koldioxidutsläppen motsvarar en fis från Kinas industri. Finns ingen anledning att späka sig för att minska co2-utsläppen. Troligen är det bättre att satsa mer på utveckling av teknik för att minska utsläppen.

De som bor i översvämningsområden gör bäst i att skaffa en länspump, muddra ur vattendragen, bygga skyddsvallar, kontrollera dammarna och skaffa en bra hemförsäkring.
Man ska göra både och, vi ska vara föregångare och kan ex. sluta med långa nöjesresor som Kineserna nu tar efter.
 
R
ekblom skrev:
Precis, att MP vill köra svensk ekonomi i botten med deras förslag visar bara vilken intelligens som det partiet huserar.
Dom prata mest om asylpolitik så jag vet inte riktigt vad dom vill, men man ska se omställningen som en utmaning, det gör man i Tyskland mit die Energiwende, energiomställningen.
 
RPT skrev:
Vi vet vad vi mår bra av.
Hur vet vi att det är just vi som ska må bra? Många djur- och växtarter har dött ut genom årmiljonerna, vi känner inte till alla nu levande och i rimlighetens namn måste det i framtiden finnas nu ännu inte utvecklade arter. Vad är det som säger att en ännu icke existerande art inte ska ta över världen i en framtid så avlägsen att vi inte kan förstå den?
 
R
Fotografen skrev:
Hur vet vi att det är just vi som ska må bra? Många djur- och växtarter har dött ut genom årmiljonerna, vi känner inte till alla nu levande och i rimlighetens namn måste det i framtiden finnas nu ännu inte utvecklade arter. Vad är det som säger att en ännu icke existerande art inte ska ta över världen i en framtid så avlägsen att vi inte kan förstå den?
Människor har visat sig överlägsna och av någon anledning vill vi överleva, men inte du?
 
RPT skrev:
Kärnkraft tar 20 år att bygga ut, solkraft går snabbare.
Pris kontra effekt så vinner kärnkraft alla dagar i veckan! Och tror man på domedagsprofeterna kommer ju inte solen lysa länge till.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
blackadder skrev:
Hela Halland är ju fullt i vatten.....
Var inte allt det vattnet i åsen bara? :s
 
R
Lutte skrev:
Pris kontra effekt så vinner kärnkraft alla dagar i veckan! Och tror man på domedagsprofeterna kommer ju inte solen lysa länge till.
Men vi behöver mer energi om massinvandringen fortsätter.

Solen slocknar om en miljard år eller vad?
 
Jag tror det viktigaste är att vi fasar ut fossila bränslen - av den enkla anledning att de börjar ta slut. Det verkar ligga något i peak Oil-pratet och även om det inte gör det så produceras mycket av oljan i fuldiktaturer som helst inte ska tjäna en massa pengar.
 
R
pelpet skrev:
Jag tror det viktigaste är att vi fasar ut fossila bränslen - av den enkla anledning att de börjar ta slut. Det verkar ligga något i peak Oil-pratet och även om det inte gör det så produceras mycket av oljan i fuldiktaturer som helst inte ska tjäna en massa pengar.
Exakt, även ISis tjänar pengar på olja, sedan ska kol och gas bort.
 
RPT skrev:
Människor har visat sig överlägsna och av någon anledning vill vi överleva, men inte du?
Jag försöker bara presentera alternativa diskussionsunderlag men du verkar inte vilja ta upp dessa.
 
Redigerat:
RPT skrev:
Jodå alla kan drabbas och klimatet kan skena så vi alla dör.

Det är bara okunnighet, miljöproblem kan vi ha överallt men inte klimatproblemen ännu.
Om det skenar så alla dör så är det väl så moder natur väljer att lösa problemet, för problemet är ju att vi är för många.

klimatproblemen tror jag inte nämnvärt på, ser man bakåt så verkar de gått fram och tillbaka då det varit istider osv.
 
R
Fotografen skrev:
Jag försöker bara presentera alternativa diskussionsunderlag men du verkar inte vilja ta upp dessa.
Inte nu
 
R
Pumba skrev:
Om det skenar så alla dör så är det väl så moder natur väljer att lösa problemet, för problemet är ju att vi är för många.

klimatproblemen tror jag inte nämnvärt på, ser man bakåt så verkar de gått fram och tillbaka då det varit istider osv.
Nej det är ingen "Naturlig variation" att lagra kol i miljontals år och bränna upp det på kort tid nu, då händer det nya saker. Problemet är utsläppen främst från Kina och USA.

Istider kan vi överleva och att klimatet kan skena är lätt att förstå om man läser på lite.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.