8 673 läst ·
19 svar
9k läst
19 svar
Översvämning i badrummet varje gång jag duschar
Tar man tillbaka sin stämning beror det sannolikt på att man kommit överens, så då beror det ju på vad man kommit överens om. Ofta i så kallade småmål får var part stå sin kostnad, men man kan aldrig vara riktigt säker på nåt innan rätten sagt sitt. Jag har gått till domstol vid flera tillfällen, men aldrig kommit längre än till förberedande förhandling, och alltid fått det jag ansett mig ha rätt till eller begärt. Om folk på ett eller annat sätt försöker luras, vet dom ju detta, och då tror dom också att dom kommer förlora i domstol, bättre "fly" än illa fäkta resonerar de flesta i en sådan situation. Har man lurat någon utan att själv vara medveten om det inser de flesta detta på vägen, och drar samma slutsats. Är man övertygad om att man inte lurats och tror på sin rätt när man blir stämd, då vet man aldrig var det slutar, vilken sida man än står på. Det är ju inga kriminella personer som är inblandade i sådan här tvister utan vanliga hederliga människor, som kanske ofta själva blivit lurade och av olika anledningar inte velat, kunnat, vågat göra något åt saken.Mikael_L skrev:
Badrummet var renoverat 2006. Enligt Konsumenttjänstlagen fel ska reklameras inom skälig tid (ca 2 månader). Bakfall är sånt fel som man kan inte missa. Reklameran man inte inom skälig tid så kan man gå miste om sitt rätt att reklamera.
Jag tror inte att du har några rättigheter här att få det åtgärdat.
Det är skillnad på olika typer av tjänster, när och hur de upptäcks och vilka möjligheter som finns till upptäckt, nuvarande ägare kunde inte upptäckt felet 2006, och det kanske har tagit honom viss tid att utreda och komma fram till exakt vilka problemen är och bakomliggande orsaker. Entreprenören har ett långtgående ansvar för det utförda arbetet, jag är inte lika övetygad om att loppet är kört innan saken undersökts lite närmare.margareta7 skrev:Badrummet var renoverat 2006. Enligt Konsumenttjänstlagen fel ska reklameras inom skälig tid (ca 2 månader). Bakfall är sånt fel som man kan inte missa. Reklameran man inte inom skälig tid så kan man gå miste om sitt rätt att reklamera.
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Precis, dessutom har TS bott där i 1,5 år utan att reagera. Bakfallet borde reklamerats skriftligen till säljaren samma dag som det upptäcktes för att ha någon chans till ersättning därifrån.margareta7 skrev:Badrummet var renoverat 2006. Enligt Konsumenttjänstlagen fel ska reklameras inom skälig tid (ca 2 månader). Bakfall är sånt fel som man kan inte missa. Reklameran man inte inom skälig tid så kan man gå miste om sitt rätt att reklamera.
Klicka här för att svara