I samband med de stora regnafallen i Gävletrakten har det blivit översvämning i krypgrunden i vår sommarstuga.
Ca 1 decimeter vatten. Botten av grunden utgörs av singel med plast på.

vad råder ni oss att göra? Ska vi dra bort eller göra håll i plasten för att leda bort vattnet så. Ser ut att va vatten under plasten också dock, så marken verkar va ganska mättad.
Något annat? Bör man suga ut allt vatten eller bara låta det rinna bort av sig själv. Vattnet har inte nått till trä eller isolering.

tack på förhand!

Här är bilder

• Mörkt krypgrund med träbjälkar, betongblock och sparsamt ljus från ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedsänkt område med vattenansamling och en vertikal stödpelare omgiven av grus och stenar under en byggnad.
    Skapa konto
  • Översvämmad krypgrund under hus med stående vatten, stenfundament och träbjälkar.
    Skapa konto
Jag hade börjat med att pumpa ut så mycket det går.

• Gilla
Voightkampff
  • Laddar…
Jag hade en översvämning (rör som gått av och det pumpade absurda mängder vatten i ca två veckor) i min krypgrund för 2 år sedan. Ca 50 cm vatten när jag stängde av. Jag körde ner en dränk pump och pumpade så mkt det gick, öppnade sedan alla ventiler och lät det torka ut. Inga bestående skador vad jag vet.

• Gilla
Voightkampff
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.