3 097 läst ·
30 svar
3k läst
30 svar
Överspänningsskydd? Kolla film
Antingen är den torr eller så är översta lagret fullt med skit. Jag kunde ej se men såg massa barr och skit. Inget vatten. Kan vara det är vatten under där jag tittade? Oavsett så behövs det någon sorts av rengöring. Men varför indikerar ett larm på avloppstanken? Vad är syftet? Om motorn är torrkör? Igensatt? Stort tack för hjälpen!pacman42 skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Kan du ta bilder på de olika delarna och lägga upp i forumet. Det finns varierande sätt att göra privata avloppssystem.
Du tittar nog fel, för barr ska det inte vara i en avloppstank, såvida ni inte spolat ner julgranen.
Avloppstankar blir fulla och måste tömmas med bil som kommer ut, därför behövs larm så man inte trycker upp fekalier i huset om det skulle bli överfullt.
Du tittar nog fel, för barr ska det inte vara i en avloppstank, såvida ni inte spolat ner julgranen.
Avloppstankar blir fulla och måste tömmas med bil som kommer ut, därför behövs larm så man inte trycker upp fekalier i huset om det skulle bli överfullt.
se bilder.MultiMan skrev:
Kan du ta bilder på de olika delarna och lägga upp i forumet. Det finns varierande sätt att göra privata avloppssystem.
Nu är larmet släckt
Jag tycker det ser ut att vara fullt av guck?...men det där är inte min hemmaarena, jag är uppvuxen med trekammarbrunn i betong, med infiltration.
(Fixa till den råttgnagda kabeln, skifta upp det i handsken.)
(Fixa till den råttgnagda kabeln, skifta upp det i handsken.)
Fotografen skrev:
Ja, handsken skulle nog behövas skalas om. Men där är extremt mycket ”skit/gägga”…
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Kan inget om sådana system så antingen inväntar du hjälp från någon annan, googlar själv eller får dit någon som går igenom hur systemet är uppbyggt (bäst).
Troligen liknande denna du har: https://kommunalteknik.se/pumpstation/low-pressure-sewer/avloppspumpstation/
Troligen liknande denna du har: https://kommunalteknik.se/pumpstation/low-pressure-sewer/avloppspumpstation/
Om vi förutsätter att det är en avloppspump.J Jippe skrev:
Så har den förmodligen funktionen att pumpa vidare ert vatten, pga att ni ligger lägre än nästa anhalt, eller pga avstånd.
Möjliga fel
- Din pump är kass
- Stopp i rör efter din pump
- Fel på givaren
- Baktryck, du får tillbaka vattnet du precis spolat ner...
- Översvämning någonstans
Någon kanske har anlitat samma firma?
Lycka till !
En sån har mina föräldrar i trädgården
Den pumpar upp det till det kommunala avloppsnätet
Blir det fel på den, kontaktar man kommunen Det finns säkert även ett journummer att ringa!
Spola inte för mycket i toaletten tanken är inte stor i brunnen
Den pumpar upp det till det kommunala avloppsnätet
Blir det fel på den, kontaktar man kommunen Det finns säkert även ett journummer att ringa!
Spola inte för mycket i toaletten tanken är inte stor i brunnen
Varför inte ringa kommunen och fråga vad ni har för avlopp?
Med tanke på hur hårda kommunerna blivit så borde de ha detaljerade uppgifter och ritningar.
Med tanke på hur hårda kommunerna blivit så borde de ha detaljerade uppgifter och ritningar.