J Jontha skrev:
Om det är klibbigt ska det väl vara reko. Men lägg på ett lager. Kabeln blir ju ingjuten osv, det låter vanskligt att något skulle skita sig pga det.
Får bli det..
Känns skumt att de skulle spela någon roll om de kommer lite primer på kabeln..

Som jag förstått de på andra i trådar här
På BH så har vissa primat efter förläggning(även om det är svårare”

Jag tror dom vill undvika det kladd som blir. En färdig elektriker smäller upp ett nät efter primning och sedan knackar upp kabeln på nolltid. Dom har kläder därefter osv.

J Jontha skrev:
Jag tror dom vill undvika det kladd som blir. En färdig elektriker smäller upp ett nät efter primning och sedan knackar upp kabeln på nolltid. Dom har kläder därefter osv.
Ja visst vill man undvika kladd. Men tänker de kan ju ej skada kabeln med lite primer på😎

Dra på primer koncentrerad någon timme innan du skall flyta så blir det kanon. Inget att liga sömnlös över.

• Gilla
amoreex
  • Laddar…
Nej, det borde stå i instruktionerna i så fall. Den kabeln ska ju vara inbakad där så vad skulle hända.

• Gilla
amoreex
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Dra på primer koncentrerad någon timme innan du skall flyta så blir det kanon. Inget att liga sömnlös över.
Blir att göra så..
Innan spädde jag den 1:1 som instruktionen sa.
Men nu borde jag ta koncentrat tycker du?

A amoreex skrev:
Blir att göra så..
Innan spädde jag den 1:1 som instruktionen sa.
Men nu borde jag ta koncentrat tycker du?
Yes. Man späder ut det med vatten för att den skall suga in lättare i underlaget. Nu har du ju redan ett lager primer så skall bara binda upp det eventuellt dammlagret högst upp och struntar du i vattnet så torkar det upp fortare. Även om det inte gör något att det fortfarande är blött när du flyter. Vidhäftningen finns redan där.

• Gilla
amoreex
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Yes. Man späder ut det med vatten för att den skall suga in lättare i underlaget. Nu har du ju redan ett lager primer så skall bara binda upp det eventuellt dammlagret högst upp och struntar du i vattnet så torkar det upp fortare. Även om det inte gör något att det fortfarande är blött när du flyter. Vidhäftningen finns redan där.
Kanon!
Borde man bara blaska på med roller.. eller försiktigt pensla med pensel i varje rutnät?

Eller bara ta en blomspruta och dimma ut det?
Dock hamnar det ju på kabeln rätt mycket då😂

Roller är nog absolut lättast. Gör inget att det mesta hamnar på nätet eller på kabeln. Kommer ju lite på golvet vilket som räknas.

• Gilla
amoreex
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Roller är nog absolut lättast. Gör inget att det mesta hamnar på nätet eller på kabeln. Kommer ju lite på golvet vilket som räknas.
Okej!
Då kör jag så.
Kan ej skada iallfall!
Tack!

Brukar spruta när det skall primas efter nät å kabel är lagt , lättast tycker jag

• Gilla
amoreex
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Brukar spruta när det skall primas efter nät å kabel är lagt , lättast tycker jag
Ja jag började pensla.. men blev en spruta o de va smidigt haha!

• Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
A amoreex skrev:
Ja jag började pensla.. men blev en spruta o de va smidigt haha!
Hur blev golvet då ?

R Rickard.lj skrev:
Hur blev golvet då ?
De blev bra!

• Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Proffsen lägger det med roller, tar ingen tid alls, är inte heller svårt. Sen på med nät å el.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.