3 836 läst ·
32 svar
4k läst
32 svar
Överskrida tid primer
Sida 1 av 3
Hej!
Skall flytspackla.
Igår runt 18 la jag primer och sen när den torkat så jag kunde beträda golvet så la jag nät..
Sen idag på förmiddagen blev det golvvärme.
Och skulle sen ha flytspacklat.. men av olika anledningar blev det förhinder och det blev inget..
Kommer ha hjälp imorgon. Och då skall vi börja runt kl 9.
Då har det dock gått 39 timmar sedan jag la primer.
Enligt förpackningen (byggmax)
Bör flytspackling ske inom 1 dygn.
Hur petigt är det?
Hur skall det kännas om man känns på golvet?
Torrt eller klippigt?
Kan jag lägga på ett litet lager till?
Gör det något om de då kommer på värmeslinga etc?
Tacksam för hjälp då jag är kluven😅
Skall flytspackla.
Igår runt 18 la jag primer och sen när den torkat så jag kunde beträda golvet så la jag nät..
Sen idag på förmiddagen blev det golvvärme.
Och skulle sen ha flytspacklat.. men av olika anledningar blev det förhinder och det blev inget..
Kommer ha hjälp imorgon. Och då skall vi börja runt kl 9.
Då har det dock gått 39 timmar sedan jag la primer.
Enligt förpackningen (byggmax)
Bör flytspackling ske inom 1 dygn.
Hur petigt är det?
Hur skall det kännas om man känns på golvet?
Torrt eller klippigt?
Kan jag lägga på ett litet lager till?
Gör det något om de då kommer på värmeslinga etc?
Tacksam för hjälp då jag är kluven😅
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Utan att veta skulle jag säga att det är allvarligt läge. Min elektriker skulle aldrig dyka upp på så kort varsel i egen hög person och lägga slingan om inte primningstiden var av vikt. Plattsättaren har personlig kontakt med honom och åker runt som en orkan för att påbörja och slutföra jobb. Har han en grej som behöver fixas så ska det fixas. Punkt.
Kanske skulle skrivit att jag lagt slingan själv.J Jontha skrev:Utan att veta skulle jag säga att det är allvarligt läge. Min elektriker skulle aldrig dyka upp på så kort varsel i egen hög person och lägga slingan om inte primningstiden var av vikt. Plattsättaren har personlig kontakt med honom och åker runt som en orkan för att påbörja och slutföra jobb. Har han en grej som behöver fixas så ska det fixas. Punkt.
Detta med godkännande av elektrikern jag har som gör resten av arbetet här.
Fusk skulle jag inte klassa det som..J Jontha skrev:
Monteringsanvisningen är följd. Slingan är testad före o efter förläggning…
Ingen som kan se om fackman gjort det eller ej.
Det är inte samma sak som frågan om primer..
Vad är din poäng?
Jo, att det kanske inte spelar någon roll med primern om det ändå smyger fram att elektrikerjobb utförts av lekmän.A amoreex skrev:
Och angående primern så måste den hållas inom de där timmarna. Överskrids det så pass mycket får man allt lov att göra om.
Frågan om primern är praktisk för att veta om de gäster betydligt sämre eller de går bra ändå.J Jontha skrev:
Vissa leverantörer verka skriva 1-2 dygn.
Och det är svårt när Byggmax i mitt fall har skrivit ”Bör ske inom ett dygn” det är egentligen inget måste.