Nån som har nått billigt o bra förslag vad man skall sätta för "ben"mellan bänkskiva och överskåp när man bygger ut en vinkel i köket????? vill inte ha svarvade trästänger!
 
En rund metallpelare typ bardiskben kanske?
Eller ingenting om du kan fästa skåpen i taket istället.

/pineabr
 
pinebar skrev:
En rund metallpelare typ bardiskben kanske?
Eller ingenting om du kan fästa skåpen i taket istället.

/pineabr
bardisksbenstypen låter lockande. vart får man billigast tag på sådana då?
 
Kromade eller målade bardisk-ben finner du i alla välsoretade byggvaruhus - dom finns troligtvis där beslag finns (gångjärn, gångjärn, lås, hjul, möbeltassar, ben, konsoler etc.).

Tänk på att överskåp man bli riktigt tunga, så jag skulle rekommendera en kombination av ben och takfäste för att fixera skåpet ordentligt, så att det inte händer en olycka.... :o
 
hammarband skrev:
Kromade eller målade bardisk-ben finner du i alla välsoretade byggvaruhus - dom finns troligtvis där beslag finns (gångjärn, gångjärn, lås, hjul, möbeltassar, ben, konsoler etc.).

Tänk på att överskåp man bli riktigt tunga, så jag skulle rekommendera en kombination av ben och takfäste för att fixera skåpet ordentligt, så att det inte händer en olycka.... :o
D har du rätt i. får kolla lite byggvaruhus, kanske tillomed coop kan ha nått liknande...
 
tackfäste är alltid en bra extra försäkring där det är möjligt, rekommenderas skarpt, även för vägghängda skåp!

Har sett sådana ben på K-Rauta bl. många andra ställen.
Brukar inte vara så dyra, men troligen får man korta benen lite.
 
Problemet med bardiskben är ju att de är anpassade för att stå fritt direkt mot golv, så du får oundvikligen en fot direkt på bänskivan under.
Kan väl iofs sätta en täckbricka runt, men ändå.
Eller, iofs, fräs ner hela benet ett par millimeter i bänksivan och sätt därefter en tunn, tunn, silikonsträng runt kanten.

Bardiskben finns överallt. De större byggvaruhusen har antagligen dessutom flera olika storlekar så du slipper kapa ner dem själv.
 
eller så åker du till en "riktigt" järnaffär, allstå en som säljer stål i alla möjliga och omöjliga varianter, plåt,runtstång,massiv stång mm.

Sen förklarar du vad du ska göra. Om jag fick bestämma själv så skulle jag ta rostfritt polerat ( som du sedan klarlackar för att slipa avtryck) alt en alu stång och köra i pusten så den blir snyggt matt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.