Jag hade tidigare en 160 cm kyl/frys som var inbyggt i ett skåp. Ovanpå fanns ett skåp med lucka. När jag ville ha en större kyl/frys blev jag tvungen att ta bort hela skåpet. Efter nya kylskåpet var på plats blev det ett utrymme på 50 cm ovanför kyl/frysen. Det finns ingen vägg bakom kyl/frysen utan där finns baksidan av garderoben till sovrummet.

Kan jag lägga ett överskåp på kyl/frysen eller finns det någon annan lösning på hur jag kan lösa det?

Ett alternativ är att ta en vit skiva och sätta ovanför kyl/frysen. Jag behöver ett utrymme på 10 cm ovanför kyl/frysen enligt manualen, ska det utrymmet vara mellan skivan och kylen eller mellan skivan och taket, eller spelar det ingen roll? Fult blir det oavsett hur jag gör.

2013-12-03 12.38.48.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mellanrummet ska vara över kyl/frysen för att luften ska kunna ventilera dock om man tycker det är fullt kan man köpa ett galler som man kan montera för hålet. Det lättaste för dig är väl att skruva fast två fyrkantiga lister 10 cm över kylen på varje sida på dom befintliga skåpen och sen lägga ett löst hyllplan ovanpå.

markus77 skrev:
Jag hade tidigare en 160 cm kyl/frys som var inbyggt i ett skåp. Ovanpå fanns ett skåp med lucka. När jag ville ha en större kyl/frys blev jag tvungen att ta bort hela skåpet. Efter nya kylskåpet var på plats blev det ett utrymme på 50 cm ovanför kyl/frysen. Det finns ingen vägg bakom kyl/frysen utan där finns baksidan av garderoben till sovrummet.

Kan jag lägga ett överskåp på kyl/frysen eller finns det någon annan lösning på hur jag kan lösa det?

Ett alternativ är att ta en vit skiva och sätta ovanför kyl/frysen. Jag behöver ett utrymme på 10 cm ovanför kyl/frysen enligt manualen, ska det utrymmet vara mellan skivan och kylen eller mellan skivan och taket, eller spelar det ingen roll? Fult blir det oavsett hur jag gör.

[bild]

kan du skruva åt något håll? bakom, åt sidorna taket eller dyligt?

Ett löst hyllplan låter som en möjlig lösning

Bakom och till höger är det garderober, till vänster ett överskåp som inte är så jättestadigt. Så det finns inget jättestabilt att skruva i

Borde funka. Det är väl i alla fall 20mm gods höger och vänster? Om du inte ska ha tunga grejer förstås.

sidorna är stadiga, jag vet inte riktigt hur tjocka de är. Men några tyngre saker hade jag inte tänkt mig, max 10 kg totalt

Då är det inga Problem. Är det tunt ta en bult igenom istället för att skruva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.