richardtenggren
Hej,

Har stött på lite problem med min frikyleinstallation, vet inte varför men hade för mig att anslutningarna var G20-hane, men det var tvärtom.

Så nu funderar jag på om denna övergångsnippel funkar till ”planpackningen” på kulventilen?
En kulventil med röd spak och övergångsnippel mot träbakgrund, fråga om kompatibilitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En kulventil med röd spak och övergångsnippel på ett trägolv bredvid G20-hane anslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blir det bättre med en sexkantanippel från Ezze och en övergångsmuff med invändig gänga? Ser dock inte ut att vara någon större ”planyta” på dessa?

richardtenggren
Krilleman
Rent visuellt ser det ju ut som du har en slät yta på övergången, önskvärt kanske den borde ha varit lite större del av själva släta ytan.

Men jag tror det kommer fungera.

Rörända med slät övergång monterad på träyta, visar detalj av installation.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Krilleman Krilleman skrev:
Rent visuellt ser det ju ut som du har en slät yta på övergången, önskvärt kanske den borde ha varit lite större del av själva släta ytan.

Men jag tror det kommer fungera.

[bild]
Precis, den har en plan yta, men kände också att den kunde varit något större. Det som känns tryggt är väl att det inte handlar om en tunn fiberpackning utan en rejälare nylon-aktig packning :)

Jag beställde även hem en Vatette klämringskoppling i nödfall, då den skulle ha stor yta för planpackning, men föredrar press då det delvis känns tryggt och samtidigt enkelt att bara trä på armaflex-isoleringen :)

Tack för svar! Lite förvirrande med din nya avatar dock! :D

Krilleman
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tack för svar! Lite förvirrande med din nya avatar dock! :D
Texaco fick ge vika till förmån för televerket... :p

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.