1 905 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Övergångsnippel - Lekande mutter G20 - Behövs någon planadapter? Finns det?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Hej,
Har stött på lite problem med min frikyleinstallation, vet inte varför men hade för mig att anslutningarna var G20-hane, men det var tvärtom.
Så nu funderar jag på om denna övergångsnippel funkar till ”planpackningen” på kulventilen?
Blir det bättre med en sexkantanippel från Ezze och en övergångsmuff med invändig gänga? Ser dock inte ut att vara någon större ”planyta” på dessa?
Har stött på lite problem med min frikyleinstallation, vet inte varför men hade för mig att anslutningarna var G20-hane, men det var tvärtom.
Så nu funderar jag på om denna övergångsnippel funkar till ”planpackningen” på kulventilen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir det bättre med en sexkantanippel från Ezze och en övergångsmuff med invändig gänga? Ser dock inte ut att vara någon större ”planyta” på dessa?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
@Krilleman har troligen koll? 
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Precis, den har en plan yta, men kände också att den kunde varit något större. Det som känns tryggt är väl att det inte handlar om en tunn fiberpackning utan en rejälare nylon-aktig packningKrilleman skrev:
Jag beställde även hem en Vatette klämringskoppling i nödfall, då den skulle ha stor yta för planpackning, men föredrar press då det delvis känns tryggt och samtidigt enkelt att bara trä på armaflex-isoleringen
Tack för svar! Lite förvirrande med din nya avatar dock!
Klicka här för att svara