Hej!

Vi la om taket på sommarstugan själva. Det gick bra men jag undrar hur jag ska göra här där det stora taket övergår till ett plattare tak över inglasad balkong? Som det är nu leds ju en del vatten ned under pannorna?
Plåten som är där nu är den som satt där med de gamla pannorna...
Är det bara att ta hit plåtslagaren eller?
Tegeltak på sommarstuga med övergång till plattare tak ovanför inglasad balkong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Övergången mellan ett lertegeltak och en vit plåtvid takfot, med synligt vattenflöde och gammal plåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En närbild på övergången mellan ett nytt tak och en äldre plåtdetalj på en sommarstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Ja. Ni måste ändå ha en vattbräda/vindskiveplåt som går över första vågtoppen på pannorna
 
  • Gilla
Stensson11
  • Laddar…
J Jotsat skrev:
Ja. Ni måste ändå ha en vattbräda/vindskiveplåt som går över första vågtoppen på pannorna
Ja just det. Men hur gör jag ovanifrån så att säga? Där rinner ju en dal rakt in under vattbrädan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.