peternicklas
Rita linjer. Skapa ytor mellan linjerna. Gör solid av ytorna.
 
Problemet med solid är ju att man alltid måste rita i ett plan.
Dvs jag kan inte dra en linje fritt i rymden och snappa en punkt fritt. utan det är bara i X, y eller Z planet jag kan dra strecken.
Och eftersom att vinkeln ändras i förhållande till planet så kan jag inte få till en passande yta.

Nu kanske jag bara är dum såhär på kvällskvisten. Men jag får inte till det något vidare.
 
Redigerat:
Fanns ju såklart ett smidigt hjälpmedel för detta som jag inte använt innan.
Surface loft.

bild7.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men frågan är bara hur man bygger det rent praktiskt?
 
Varför går du inte bara horisontellt med taket från ramverksstolen? Varför krångla till det? Då får du mest plats att komma in med grejer med. Är ju bara att spika en regel för för att fästa undertaket på saxstolen.sen spikar du såklart igen utrymmet under där isoleringen blir.
 
Tack för svar.
Alltid kul med mer feedback!

Jag förstår nog dock inte förslaget helt 100.
Var det såhär du menade?
bild8.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Problemet med detta är ju att jag får 600mm mellan innertaket och nock, längst upp.
Men i och med att vinkeln inte följer, så får jag lägre höjd längst ut.
I detta fallet ca 230mm.

Ska man då få plats med både isolering och luftspalt så känns det inte så bra.

Måste finnas ett bra sätt att lösa detta på :D
 
nudeljavel skrev:
Fanns ju såklart ett smidigt hjälpmedel för detta som jag inte använt innan.
Surface loft.

[bild]

Men frågan är bara hur man bygger det rent praktiskt?
Blir det tillräckligt med takisolering på detta vis?

Blir loftet fullisolerat eller blir den en dörr dit?

Har det ställs krav på brandsektionering mellan garaget och loftet?
 
Så som det är ritat där finns det inte plats för varken isolering eller luftkanal ovanför isoleringen.

Man kommer få sänka ner och se till att man har iaf 600mm ifrån nock.
Så som bilden efter ser ut.
Loftet kommer att vara fullt isolerat också, och kommer vara en öppning ifrån garagedelen.
Kommunen har ännu inte sagt något om någon speciell brandklassning emellan delarna.
Finns bara en klassning som ska följas i garagets helhet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.