Hej

Jag planerar för att renovera min tvättstuga i källaren. Här är gjutet golv och murade väggar. Dock har jag upptäckt att man har en "mjuk" övergång mellan vägg och golv typ en radie istället för skarpt hörn. Varför har man gjort så? Kan det bli problem om jag bilar bort "radien" och putsar upp ett skarpt hörn (se röda linjer) för att lättare kunna lägga klinkers?
Hörnet av en källartvättstuga med murade väggar, gjutet golv och rundad övergång markerad med röda linjer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finns nog en överhängande risk att antingen sulan eller bumlingar i grunden sticker ut och är ovan resterande golvnivå och de valt att göra det sådär...
Kan ju vara svårt att få bort om det är granitbumlingar, bättre om det är en betongsula fast jag skulle vara försiktig med bilning, bättre om man kan såga bort så det inte spricker tänker jag...diamantklinga modell stor då....
Lycka till!

@hjalle74 Jag tror inte att det är någon risk för sten eftersom att det är innerväggar med murblock. Huset är byggt 1961. Men självklart så bör man ju gå åt med viss försiktighet.

• Gilla
hjalle74
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.