Hejsan!

Håller på att renovera lägenheten från grunden och har byggt upp ett nytt golv som entréhall till lägenheten. Nu i efterhand så ångrar jag lite att jag inte lade granitkeramiken närmare tröskeln från entrédörren då det nu är ett glapp.

Skulle vilja få till en fin övergång från tröskeln till det nya golvet men är lite tom på idéer, har ni några?

Tänkte först sätta dit en extra golvlist/tröskel men då diffar det i färg. Tänkte även fylla springan med trä-epoxy men vet inte riktigt.

Jag kommer slipa och lacka tröskeln för att få bort smuts och färg m.m.

(Se bifogade bilder)

• Tröskel i trä med slitage intill klinker, visar en glipa mellan golv och tröskel i renoverad entréhall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tröskel i trä med glapp mellan golv och dörr. Omligger gränsar till ljust golv. Tröskeln är smutsig och ska slipas samt lackas.
    Skapa konto
  • Glapp mellan granitkeramik och tröskel i entréhall. Golvlister syns inte, och träytan har ojämn färg. Utmaning med övergångsdetaljer.
    Skapa konto
Farstatjej90
Om du tar bort tröskeln och sågar bort den lägre biten som är närmst golvet och ersätter den med en passande bit som du målar matt svart?

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om du tar bort tröskeln och sågar bort den lägre biten som är närmst golvet och ersätter den med en passande bit som du målar matt svart?
Hej,

Att ta bort tröskeln är tyvärr inte aktuellt i nuläget, vill först fokusera på en lösning utifrån hur det ser ut eller att man bygger på med något annat.

Det riskerar bli rätt stort jobb bakom då tröskeln är stor och fastkilad under karmen. Kommer behöva mer eller mindre förstöra tröskeln för att få bort den.

Det är en gammal massiv tröskel från 50-talet. 2 decimeter i bredd.

Farstatjej90
Skär bort biten med en sån där Fein då...

BirgitS
Eller en tunn övergångslist i metal, finns i olika färger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.