Hejsan!
Håller på att renovera lägenheten från grunden och har byggt upp ett nytt golv som entréhall till lägenheten. Nu i efterhand så ångrar jag lite att jag inte lade granitkeramiken närmare tröskeln från entrédörren då det nu är ett glapp.
Skulle vilja få till en fin övergång från tröskeln till det nya golvet men är lite tom på idéer, har ni några?
Tänkte först sätta dit en extra golvlist/tröskel men då diffar det i färg. Tänkte även fylla springan med trä-epoxy men vet inte riktigt.
Jag kommer slipa och lacka tröskeln för att få bort smuts och färg m.m.
(Se bifogade bilder)
Håller på att renovera lägenheten från grunden och har byggt upp ett nytt golv som entréhall till lägenheten. Nu i efterhand så ångrar jag lite att jag inte lade granitkeramiken närmare tröskeln från entrédörren då det nu är ett glapp.
Skulle vilja få till en fin övergång från tröskeln till det nya golvet men är lite tom på idéer, har ni några?
Tänkte först sätta dit en extra golvlist/tröskel men då diffar det i färg. Tänkte även fylla springan med trä-epoxy men vet inte riktigt.
Jag kommer slipa och lacka tröskeln för att få bort smuts och färg m.m.
(Se bifogade bilder)
Hej,Farstatjej90 skrev:
Att ta bort tröskeln är tyvärr inte aktuellt i nuläget, vill först fokusera på en lösning utifrån hur det ser ut eller att man bygger på med något annat.
Det riskerar bli rätt stort jobb bakom då tröskeln är stor och fastkilad under karmen. Kommer behöva mer eller mindre förstöra tröskeln för att få bort den.
Det är en gammal massiv tröskel från 50-talet. 2 decimeter i bredd.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur får man en snygg övergång från markrör till laddbox?
Laddboxar -
Hur kopplar jag anslutningen från blandaren med en övergång
Vatten & Avlopp -
Hur hitta övergång från Securex koppling.
Vatten & Avlopp -
Vad kan jag använda för övergång från cu 15.8 till PEX 15x2,5?
Vatten & Avlopp -
Snygg övergång från CC 60 till cc 40?
Vatten & Avlopp