Jepp du får bussa ner till 15 först, sen om du har kopplingar för PEX till 15 rörgänga så går det. Men tänk på att det är konkoppling på ingående och vilket fabrilat det är kan inte sägas. Kanske du behöver en rörsnutt 20 och sen övergång till 15 plankoppling, men som sagts, det är svårt på distans att säga 100 %
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 408 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 408 inlägg
Kopplingen har inte m22 gänga eftersom det är helt omöjligt tillsammans med ett 22mm rör utan den har någon annat större, vad vet jag inte men en lätt lösning är att använda originalmuttern och lite rör och bygga efter det med en 22-15 koppling.
Det är ett ventilkoppel med Conex-muttrar.
Köp nya muttrar och klämringar.
https://rorfokus.se/produkt/mutter-22-conex-63/
https://rorfokus.se/produkt/22-conex-klamring-lk-65/
Sen kör du ca 10cm 22mm kopparrör och monterar vinklar efter ditt behov.
👍👍
Köp nya muttrar och klämringar.
https://rorfokus.se/produkt/mutter-22-conex-63/
https://rorfokus.se/produkt/22-conex-klamring-lk-65/
Sen kör du ca 10cm 22mm kopparrör och monterar vinklar efter ditt behov.
👍👍
Klicka här för att svara




