1 357 läst ·
17 svar
1k läst
17 svar
Överfallslarm ej kopplat till wifi
Kollade profilen. Hade fel. Hade jag varit psykotisk hade jag hävdat att jag har rätt, oavsett hur mycket dokumentation och verklighet som presenteras för mig. Det är det som är paranoid psykos. När gjorde idioter det här till en tråd om psykiatri och mediciner. Är inte ute på såna här sidor men nu börjar jag förstå att det finns tragiska människor som tar sig friheter i anonymitet, bakom datorn. Känner sig som big shots om de slipper konfrontera verkliga personer.Eva plsson skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 863 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 863 inlägg
Jag jag inte svara för KristinaRT, men min uppfattning är att det knappast är frågan om någon avancerad hacking om det är så att ni delar internet. Stalking och kvinnomisshandel förkommer givetvis.Oprah skrev:
Det blir svårt att hjälpa dig när storyn är inkonsekvent och frågor inte besvaras.
Korrekt, men det förutsätter att de får tillgång till sina enheter.Oprah skrev:
Klart det förekommer avancerad hacking, men inget tyder på att så är fallet här. Du pratar om koreanska hackergruppen, vilken då? Du säger inte vilken router du har men svarar inte på det. Du säger att du försökt resetta routern med att de inte tillåter det, vilket måste innebära att de fysiskt är i samma rum som dig eller routern.Oprah skrev:
Jag har försökt hjälpa dig, men du måste också svara på frågor då.Oprah skrev:
Det finns magnetlarm för dörr och fönster du kan köpa på t ex clas ohlson eller kjell & company som inte är smarta. Dvs de är endast sammankopplade med en siren som går av om någon bryter kontakten.
I övrigt så är det fysiskt omöjligt att hacka en router som endast är kopplad till eluttaget och till din dator via en nätverkskabel. Det finns helt enkelt ingen möjlighet att komma åt den utifrån med den konfigurationen. På så vis kan du sätta lösen på routern och wifi utan att någon kan påverka det eller se vad du väljer.
Jag har mycket erfarenhet av programmering, nätverk och IT i övrigt. Kan säga att hacka en enhet, anslutning eller vad det nu handlar om är inte "bara". Såvida man inte sitter på en 0-day exploit eller du har varit dum nog att köra ett program som någon skickat till dig så kan inte en hackare bara ta sig in i dina system. Spelar ingen roll hur kunnig man är, det finns system som inte går eller är värda att bryta sig in i.
I övrigt så är det fysiskt omöjligt att hacka en router som endast är kopplad till eluttaget och till din dator via en nätverkskabel. Det finns helt enkelt ingen möjlighet att komma åt den utifrån med den konfigurationen. På så vis kan du sätta lösen på routern och wifi utan att någon kan påverka det eller se vad du väljer.
Jag har mycket erfarenhet av programmering, nätverk och IT i övrigt. Kan säga att hacka en enhet, anslutning eller vad det nu handlar om är inte "bara". Såvida man inte sitter på en 0-day exploit eller du har varit dum nog att köra ett program som någon skickat till dig så kan inte en hackare bara ta sig in i dina system. Spelar ingen roll hur kunnig man är, det finns system som inte går eller är värda att bryta sig in i.
Klicka här för att svara