Vi har bytt dörr och fönster i samband med en renovering. Tidigare hade vi överbleck men snickaren som satte foder sa att det inte behövs. Fönsterblecket har vi inte godkänt så det kommer att åtgärdas. På bilderna ser man hur det var innan och hur det ser ut nu. Är det så att överbleck inte behövs?
Svart ytterdörr och vitt fönster utan överbleck på en fasad med vertikala träpaneler och tröskelsten framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad vit dörr och fönster utan överbleck på en husfasad med grå panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt fönster utan överbleck och med synlig fönsterbleck, omgivet av träfoder mot grå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi har inte heller några överbleck.
Verkar onödigt om fönstren/dörrarna sitt långt upp under takskägget (utom på gavlarna förstås)
Men vi har liggande panel, och för säkerhets skull drog jag lite utefog som tätning längs skarven mellan panel och det övre fönster-/dörrfodret.
Och än, efter 9 år, har inget hemskt hänt :cool:
 
Inga överbläck trots lika litet utsprång som ni har. Byggt -65
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.