6 135 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Ovanmarkspool och trädäck
Hej,
Ännu en fråga kring dimensionering av pool på trädäck... hoppas att någon/några bemödar sig att svara!? Min impulsiva fru hade slagit till på en ovanmarkspool på 16 kubik vatten. Nu ska jag i helgen lösa ett trädäck som ska ligga på mark på plattor. Hur ska jag dimensionera reglar? Vilka mått? Cc? Räcker 28 trall?
Tacksam för hjälp/tankar. Ulf
Ännu en fråga kring dimensionering av pool på trädäck... hoppas att någon/några bemödar sig att svara!? Min impulsiva fru hade slagit till på en ovanmarkspool på 16 kubik vatten. Nu ska jag i helgen lösa ett trädäck som ska ligga på mark på plattor. Hur ska jag dimensionera reglar? Vilka mått? Cc? Räcker 28 trall?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Om det är rimligt att ställa den på ett trädäck beror ju på hur djup den är ...U uffen skrev:Hej,
Om vattendjupet är 10 centimeter så behöver du inte dimensionera trädäcket annorlunda än "utan pool".
Om vattendjupet är 16 meter så får du nog gräva ur och grusa upp rejält ...
Summa summarum: utan att veta dimensionerna på poolen är det omöjligt att säga om det är en bra ide att parkera den på ett trädäck ..
Klicka här för att svara