Tog ned en Rhododendron från framsidan igår. Den var väldigt stor så tog en hel del tid. Blev lite förvånad själv när jag såg stammen. 23cm i diameter?! Är det normalt att de blir så kraftiga? Vad jag fått höra så har den nog stått där sedan 1952, och den var förvånandsvärt välmående.

Bifogar bilder...

before1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
after1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
gissa2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
gissa1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I England finns det sådanna som är stora som träd... Så trivs de och får växa blir de stora
 
Det var ju synd att du tog bort den helt. Det är faktiskt inte så svårt att flytta gamla roddisar - även med maffig stam - då rotsystemet är förhållandevis litet och kompakt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.