4 289 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Outline vs. Tanumfönster?
Nu börjar bitarna falla på plats och det blir dags att lägga beställning på fönster och altandörrar.
Skall ha 15 fönster i varierande storlek samt 2 altandörrar.
Vi har rakt igenom tänkt att ha alu.-klädda träfönster i vitt. De ska vara vridfönster och har allmogeprofil (rund profil på Tanumspråk). Alla fönster utom två kommer ha dubbla fasta poster, horisontal och vertikal samt smala kryssspröjs i de två övre posterna. Med andra ord är vi ute efter den gammaldags känslan.
Vilken tillverkare skulle ni valt och varför?
Skall ha 15 fönster i varierande storlek samt 2 altandörrar.
Vi har rakt igenom tänkt att ha alu.-klädda träfönster i vitt. De ska vara vridfönster och har allmogeprofil (rund profil på Tanumspråk). Alla fönster utom två kommer ha dubbla fasta poster, horisontal och vertikal samt smala kryssspröjs i de två övre posterna. Med andra ord är vi ute efter den gammaldags känslan.
Vilken tillverkare skulle ni valt och varför?
Jag har köpt/monterat de båda olika märkena i mina två byggen och jag kan inte påstå att jag upplevt någon direkt kvalitetskillnad. Båda är svensktillverkade fönster som ska hålla mycket hög kvalitet.
Jag skulle tagit de som gav bäst pris.
Jag skulle tagit de som gav bäst pris.
Kör på SP dom har glans 30 på deras aluprofil så det blänker inte i solen. Du får ett äldre intryck av det fönstret.
Dessutom har dom en profil på deras utvändiga aluminum-profiler som liknar en klassisk glaslist.
Outline har väl dessutom synliga vridbeslag, det ser väldigt modernt ut om ni ska ha spröjs på fönster och sen två synliga metall-armar på sidorna.
Dessutom har dom en profil på deras utvändiga aluminum-profiler som liknar en klassisk glaslist.
Outline har väl dessutom synliga vridbeslag, det ser väldigt modernt ut om ni ska ha spröjs på fönster och sen två synliga metall-armar på sidorna.
Klicka här för att svara