Purre
Varför blev företaget bannat om det nu var företaget vill säga? Jag vill ändå höra från dom vilka uppgifter som var felaktiga och vad dom gjort för åtgärder men det verkar inte möjligt längre...

• Gilla
Svenno 55
  • Laddar…
Jag har kontakt med dem och ska lägga ut det. Har inte hunnit.

• Gilla
Purre
  • Laddar…
Purre
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag har kontakt med dem och ska lägga ut det. Har inte hunnit.
Något nytt?

Ja, glada nyheter, för de har meddelat att de har nått en överenskommelse med kunden där han får behålla hela anläggningen till ett reducerat pris. Så de slipper att hamna med ytterligare ett fall i Svarta listan där två redan ligger.

Det de menar är felaktigt i artikeln är att de skulle betala tillbaka 97 500 kr till kunden, eftersom kunden aldrig betalade den felaktiga fakturan (vilket jag tolkade det som eftersom ARN i sitt beslut skriver "Nämnden rekommenderar att N.N.:s köp av solanläggning hävs. Det innebär att han ska lämna tillbaka anläggningen till Otovo AB och att företaget ska betala tillbaka vad han kan ha betalat jämte ränta enligt 2 och 5 §§ räntelagen. Återlämnandet ska ske på företagets bekostnad." De avslutar hela texten i beslutet med att "Nämnden bedömer att N.N inte haft sådan nytta av anläggningen att han ska betala ersättning härför."

Otovo vill också framhålla att solpanelerna fungerade, men inte batteriet.

Anledningen till att jag bannade dem är den här regeln i våra diskussionsregler och användarvillkor:

§ 6.1 Undantag till regeln om reklam
Företag får inte delta i diskussionen. Undantaget är företag som känner sig kränkta av en diskussion i vårt forum eller ett företag som vill reda ut rena missförstånd kring sin produkt. De kan få gå till svars i den enskilda diskussionen för att ge sin version. Inlägget från företaget ska då modereras först. Kontakta support@byggahus.se för att diskutera hur inlägget ska utformas och publiceras.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.