O
Hej,

Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.

Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.

Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
 
O Otovo skrev:
Hej,

Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.

Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.

Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
Att ni hotar kräva skadestånd tyder på att det är ni som är problemet
 
  • Gilla
  • Haha
Svenno 55 och 4 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Att ni hotar kräva skadestånd tyder på att det är ni som är problemet
Verkligen. Oprofessionellt bemötande.
 
  • Gilla
Svenno 55 och 3 till
  • Laddar…
Purre
O Otovo skrev:
Hej,

Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.

Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.

Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
Vad i artikeln är det som är felaktigt?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi har fått informationen från Allmänna reklamationsnämnden.
 
  • Gilla
Svenno 55 och 9 till
  • Laddar…
O Otovo skrev:
Hej,

Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.

Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.

Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
Kul att denna tråden vaknar till liv igen, hade inte orkat titta in på den tidigare, men nu vet man ett företag till att hålla sig borta ifrån.

Ser fram emot långa off topic diskussioner runt möjligheterna att förtala företag i svensk lagstiftning, och säkert även om forumets regler för hur företag får (eller inte) skriva här.

https://en.wikipedia.org/wiki/Streisand_effect
 
  • Gilla
närsom och 4 till
  • Laddar…
lärjungen
O Otovo skrev:
Hej,

Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.

Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.

Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
Att komma med hot var verkligen det absolut sämsta drag ni kunde göra i det här läget. Ni ligger ju i underläge, hur kan ni ha så kass krishantering att ni tar till den här hotfulla metoden? Hade varit till större fördel att inte ge er in i debatten överhuvudtaget. Tror ni nån kommer våga anlita er efter att ha läst det där inlägget? Man får ju verkligen känslan av att om nåt skiter sig under projektet blir man dragen inför domstol nästan per automatik.
 
  • Gilla
  • Haha
Svenno 55 och 6 till
  • Laddar…
O Otovo skrev:
Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln.
Shoot!
 
  • Gilla
lärjungen och 1 till
  • Laddar…
O Otovo skrev:
Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln
Gör det då.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
O Otovo skrev:
Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga
Vilka?
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
O Otovo skrev:
Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse
Ännu tråkigare att det är 23% av över 500 kunder som ger betyg 1/5 vilket motsvarar sämre än en negativ upplevelse.

https://se.trustpilot.com/review/otovo.se
 
  • Gilla
Svenno 55 och 5 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Kul att denna tråden vaknar till liv igen, hade inte orkat titta in på den tidigare, men nu vet man ett företag till att hålla sig borta ifrån.

Ser fram emot långa off topic diskussioner runt möjligheterna att förtala företag i svensk lagstiftning, och säkert även om forumets regler för hur företag får (eller inte) skriva här.

[länk]
Haha ja, den diskussionen ser jag verkligen fram emot! 😂
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
O Otovo skrev:
I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.
Det här låter bara märkligt. Man behöver ju aldrig förbehålla sig en rättighet som är given. Förbehålla gör man som reservation eller undantag. Så genom att överdrivet och i onödan skriva som ni gör framstår ni dels som okunniga, dels en aning konfrontativa. Som att ta på sig en lite för stor kostym. Det kan hända om man vill verka kompetent och lite myndig, men egentligen inte har koll på språk och juridik. Pröva den konstruktiva vägen!
 
  • Gilla
Svenno 55 och 4 till
  • Laddar…
Märkligt. Total tystnad och felaktiga fakturor är vad jag personligen förknippade dem med.
 
  • Gilla
Svenno 55
  • Laddar…
O Otovo skrev:
Hej,

Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.

Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.

Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
Att skicka in en post som hotar ett forum som publicerat publika ARN beslut mot er.

Antingen har den personen otur i sin tankeverksamhet till den nivån att personen borde få en varning om olämpligt beteende samt omplacering eller så är er företagskultur så dålig att alla bör undvika er.
 
  • Gilla
Svenno 55 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.