4 966 läst ·
33 svar
5k läst
33 svar
Otovo ska betala tillbaka 97 500 kr till konsumenten efter ett halvår av felkoder
Hej,
Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.
Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.
Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.
Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.
Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
Att ni hotar kräva skadestånd tyder på att det är ni som är problemetO Otovo skrev:Hej,
Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.
Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.
Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
Vad i artikeln är det som är felaktigt?O Otovo skrev:Hej,
Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.
Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.
Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
Administrator
· Skåne
· 8 352 inlägg
Vi har fått informationen från Allmänna reklamationsnämnden.
Kul att denna tråden vaknar till liv igen, hade inte orkat titta in på den tidigare, men nu vet man ett företag till att hålla sig borta ifrån.O Otovo skrev:Hej,
Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.
Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.
Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
Ser fram emot långa off topic diskussioner runt möjligheterna att förtala företag i svensk lagstiftning, och säkert även om forumets regler för hur företag får (eller inte) skriva här.
https://en.wikipedia.org/wiki/Streisand_effect
Att komma med hot var verkligen det absolut sämsta drag ni kunde göra i det här läget. Ni ligger ju i underläge, hur kan ni ha så kass krishantering att ni tar till den här hotfulla metoden? Hade varit till större fördel att inte ge er in i debatten överhuvudtaget. Tror ni nån kommer våga anlita er efter att ha läst det där inlägget? Man får ju verkligen känslan av att om nåt skiter sig under projektet blir man dragen inför domstol nästan per automatik.O Otovo skrev:Hej,
Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.
Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.
Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
Ännu tråkigare att det är 23% av över 500 kunder som ger betyg 1/5 vilket motsvarar sämre än en negativ upplevelse.O Otovo skrev:
https://se.trustpilot.com/review/otovo.se
Haha ja, den diskussionen ser jag verkligen fram emot! 😂A ajn82 skrev:Kul att denna tråden vaknar till liv igen, hade inte orkat titta in på den tidigare, men nu vet man ett företag till att hålla sig borta ifrån.
Ser fram emot långa off topic diskussioner runt möjligheterna att förtala företag i svensk lagstiftning, och säkert även om forumets regler för hur företag får (eller inte) skriva här.
[länk]
Det här låter bara märkligt. Man behöver ju aldrig förbehålla sig en rättighet som är given. Förbehålla gör man som reservation eller undantag. Så genom att överdrivet och i onödan skriva som ni gör framstår ni dels som okunniga, dels en aning konfrontativa. Som att ta på sig en lite för stor kostym. Det kan hända om man vill verka kompetent och lite myndig, men egentligen inte har koll på språk och juridik. Pröva den konstruktiva vägen!O Otovo skrev:
Att skicka in en post som hotar ett forum som publicerat publika ARN beslut mot er.O Otovo skrev:Hej,
Det är tråkigt att en av våra kunder har fått en negativ upplevelse. Vi vill dock poängtera att vissa uppgifter i artikeln är felaktiga och vi begär därför att informationen korrigeras eller att artikeln tas bort.
Vi förklarar gärna vilka åtgärder vi har vidtagit, hur vår kommunikation med kunden har sett ut samt vad som orsakat de tekniska problem som nämns i artikeln. Vi kommer även att kontakta Byggahus.se direkt och hoppas att informationen i artikeln verifieras och faktakontrolleras innan den publiceras. I annat fall förbehåller sig Otovo rätten att kräva skadestånd för spridning av felaktig information om vårt företag.
Med vänliga hälsningar,
Team Otovo
Antingen har den personen otur i sin tankeverksamhet till den nivån att personen borde få en varning om olämpligt beteende samt omplacering eller så är er företagskultur så dålig att alla bör undvika er.