Hej,
Har fixat med vår övervåning och lagt ångspärr längst hela tak och snedtak ner förbi stödben (som vi tätat) och häftat ner vid takfoten, dragit ca 20-60cm längst bjälklaget och häftat fast ångspärren där.
I kattvinden har vi klätt snedvägg med OSB och stödbensvägg med osbx2 + gips och lite isolering emellan. På golvet i kattvinden har vi lagt spånskivor.
Gjorde en tryckmätning häromdagen och vi kom knappt upp i 5pa. Då slog det mig att det måste vara för att ångspärren inte överlappar med nedanvåningens vägg. Läste lite på hustillverkarens ritningar och då skulle vi ha nitat/tejpat ihop ångspärren med vindduken. Skulle säga att den just nu ligger i kant med ångspärren. Nu till min fråga. Kommer detta bli problem med mitt ventilationssystem? Finns det risk för ev fukt/mögelskador? FX skapar ju undertryck där nere men tänker mest att ångspärren ligger som ett L längst takfoten. Förstår att jag inte kan få det tryck jag önskar men är det tillräckligt ångtätt? Tror ni det ställer till ev. energiberäkning i framtiden? Överväger att på något j*vla vis gräva mig in i kattvinden, riva upp delar av spånskivan för att tejpa ihop ångspärren med vindduken.
Tack för all hjälp!