6 062 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Osram GU10 Led som går sönder på löpande band
Går tacka för alla svar. Får helt enkelt bli att byta från osram. Frågan är bara till vad.
Låter ju som ett problem som visar sig när elektroniken blir varm, kanske en kondensator som tappat stinget.P poba53 skrev:
Det stora problemet med retrofit-LED är ju just att bli av med värmen, GU10, E14, E27 är extremt dåliga på att avleda värme, finns ingenstans för den att ta vägen. Det är fan otroligt att man lyckas få till LED-chip + elektronik som håller under de förutsättningarna
I och med mörkrets återkomst börjar det vara hög tid att göra något åt detta. Av de 17 armaturerna lyser nu endast ett fåtal och då har jag ändå använt de 5 extra ljuskällorna jag köpte när belysningen var ny.
Frågan är fortsatt vad man ska satsa på. Kanske några nya insikter sen förra vintern?
Frågan är fortsatt vad man ska satsa på. Kanske några nya insikter sen förra vintern?
Renoverare
· Stockholm
· 388 inlägg
Vet inte om jag redan svarat i tråden men jag hade samma problem som du med Osrams lampor. Har nu bytt till lampor från Biltema och de går inte alls sönder.N nybyggarn3 skrev:
Jag har upplevt dålig livslängd på led när armaturen är liten och blir för varm. Vad är det för effekt på lampan? Använder du dimmer?
Min erfarenhet är att Ikea gör bra led, men biltema och jula (anslut) är av låg kvalitet. Har även en del noxion som ännu inte har gått sönder...
Min erfarenhet är att Ikea gör bra led, men biltema och jula (anslut) är av låg kvalitet. Har även en del noxion som ännu inte har gått sönder...
M mackan_kal skrev:
Mina Philips rullar fortfarande på som de ska, inte behövt byta någon. Få som är missnöjd med dom och warmglow är verkligen en fullträff för att få halogenkänslan samtidigt som på full styrka lyser riktigt led-starkt.
Klicka här för att svara