Jag håller just nu på att underhållsvax mitt hårdvaxoljade golv. Har alltid tyckt att Osmo hårdvaxolja och underhållsvax är skumt . . . Det ska enbart bestå av ”naturliga oljor och vaxer” men luktar väldigt kemiskt. Bara att det inte står angivet mer exakt vilka oljor och vaxer det innehåller gör mig misstänksam. Vid genomläsning av säkerhetsdatabladet blir det uppenbart att det mest innehåller petroleumbaserade oljor och lösningsmedel. Känns som att gnida in trägolvet i plast. Men golvet är ju väldigt snyggt . . .
https://www.procurator.net/sv-se/document/file/9dc3f855-6977-40ca-80d0-a77b00c7af03
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.