Jag vet inte om detta är en fråga för er, men jag provar. Kan man anmäla en mäklare för oskälig prissättning på något sätt? Vid ett antal husförsäljningar där jag har varit intressent nu under våren har priserna gått upp med 50% eller mer från utrop och till helgen ska jag titta på ett objekt som jag misstänker kommer sluta någonstans runt 100% över utrop, det är ett väldigt lågt utropspris. Jag tycker att det är slöseri med min tid att springa på visningar som på pappret är hus jag har råd med men som i praktiken landar så pass mycket över utropet (detta gäller så klart stockholm). Eller ska man som intressent förväntas hålla koll på marknaden så pass mycket att man redan innan borde fatta att huset kommer att gå upp 50-100% över utrop?
Kan man göra något åt det för att förhindra detta vad jag uppfattar som mäklaroskick?