Det verkar som om det blivit lite av en häxjakt på forumet. Vi kan väl avsluta detta med att vi får vara medvetna om att det florerar oseriösa inlägg och att det vi läser är var och ens personliga uppfattning.

Var reserverad mot inlägg som är kortfattade och bara handlar om hur bra ett visst företag eller säljare är.

Sping aldrig och köp ett hus p.g.a. av vad Ni har läst på forumet.

Granska de som gör sina inlägg.

Det flesta inläggen är ju bra och till hjälp för många trots allt!

asdl2 skrev:
Eftersom det var jag som skrev att " vissa inlägget är skrivna under arbetstid, ej lunch" så vill jag bara svara: Det finns alltså insändare som bara skrivit husrekommendationer på ett hus, inget annat alls, under ordinarie arbetstid, med avbrott för lunch. Givetvis misstror jag inte alla som skriver under arbetstid bara de som enbart skriver korta inlägg om hur förträffliga ett visst företag är. Läser man alla deras inlägg i rad så lyser det bara *pinsamt* om det hela.
Jaha...och vi som är föräldrarlediga, sjukskrivna, arbetslösa eller pensionärer finns inte. Annars brukar man ha ganska gott om tid när man just INTE arbetar! Det handlar väl mer om att använda det sunda förnuftet och att inte bara tillförlita sig på en källa. Låter något bra här på forumet kan man väl gå vidare med att söka information. :-/

Snacka om löjlig diskussion! Varför ta åt sig om man inte har någon med det att göra? D e väl ingen som påstår att bara för att man lägger in ett inlägg just "den" tiden så är man en hussäljare?!
Ge Er!

:P Såklart så är det inte tiden som är avgörande! Givetvis menade jag att det är pinsamt att se dessa insändare (som man vet är skrivna av husföretag - Vissa är även borttagna) skriva sina inlägg och skönmåleri av ett visst husföretag dag in & ut. Med det i åtanke är tiden pinsam, tar man upp det 10 senaste insändarna är de alla ganska lika och behandlar alla samma sak: Ett visst husföretag är bra! De har inte skrivit någonting om nåt annat än detta. När man ser sen att alla är skrivna under fm & em så kan man dra på sin mun lite :D Eftersom någon sitter på sitt jobb och skriver insändare för att förleda oss! Givetvis förstår jag och antagligen många med mig att inte alla insändare mellan 9-5 är fake-husföretag, utan de fall som är sådana: Skall man uppmärksamma.

Så Bumbi: Det finns alltså husföretag som skriver "falska" insändare och utger sig för att vara konsumenter (vi som ska köpa hus) fast det är Säljare av hus.

Det blir väldigt uppenbart när man läser alla deras insändare. Det finns alltså lite mer än "bara tiden insändaren skrevs".

Denna är f.ö. skriven 11.41 vilket kanske är en normalarbetstid för en kontorsanställd. Men om Bumbi tittar på fler av mina insändare så ser han att de handlar om olika ämnen och inte som är fallet med falska husföretag (när de utger sig för att vara konsumenter) att de bara skriver om en sak, ett ämne.

När det gäller reklamvärdet så finns det nog, ifall någon länkar till ett av de mindre kända husföretagen :-*

Så Bumbi: Det finns alltså husföretag som skriver "falska" insändare och utger sig för att vara konsumenter (vi som ska köpa hus) fast det är Säljare av hus.

Jo, tack d vet vi :P Och om du läser mitt inlägg lite långsammare så kanske du förstår vad jag menar ;)

Snälla! Är det inte dags att lägga ner den här tråden nu, det är dötrist att se den ligga i topp hela tiden när man går in på forumet. Nu är det som det är, man får väl helt enkelt ta vissa inlägg med en nypa salt... 8)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.